20.11.2020.

Hyrule Warriors: Age of Calamity - RECENZIJA

Ekskluzivno i prvo na našem blogu

The Legend of Zelda: Breath of the Wild uspeo je da oduševi stare Zelda fanove ali i da privuče čitavu novu publiku sa svojim modernizovanjem izvođenja ove legendarne Nintendo franšize. Danas sa preko 20 miliona prodatih primeraka svi Zelda fanovi, stari ili novi, zajedno žele samo jednu stvar – nastavak za Breath of the Wild! Nintendo ga je i tizovao malo još prošle godine, ali osim činjenice da se na nastavku radi i nemamo mnogo drugih informacija. Da se prekrati vreme do pravog drugog dela tu je Hyrule Warriors: Age of Calamity, prequel priča smeštena u isti univerzum, sa izvođenjem baš kao u prethodnom Hyrule Warriorsu gde smo imali kombinaciju Zelde sa Dynasty Warrios borbama.

Najveća razlika u ovom izdanju Hyrule Warriorsa je što je on smešten u istorjsko “The Great Calamity” vreme koje se provlači kroz priču Breath of the Wilda. To je mit o legendarnim herojima, Zeldinim pokušajima da probudi svoje moći i naravno oživljavanju Ganona. Igra koju smo dobili kao rezutat adaptacije te priče se sjajno uklapa u Koei Tecmove "sam protiv hiljadu protivnika" mehanike, ali daje i jako lep drugačiji pogled na svet koji smo zavoleli u prošloj igri.

Hyrule Warriors: Age of Calamity je pre svega jedan veliki tribjut Breath of the Wild. Sve ključne stvari iz popularnog akcionog RPG-a su prenešene u ovaj novi format na genijalan način, pre svega tu su svi poznati protivnici od ranije koje ćete sada viđati u mnogo većim brojevima odjednom. Tu su i sve Sheikah moći koje su obeležile Breath of the Wild, a i spremanje hrane je ponovo tu - samo što ovog puta recepte otključavate pa nema potrebe za eksperimentisanjem. Koroksi su tu ponovo, equipovanje odeće i opreme, a tu je i paragliding.

Takođe gomile drugih mehanika, sistema, lokacija, pa čak i easter-eggova su prebačeni ovde. Sve je tu ali u malo drugačijem kontekstu, i da, naravno da Link može da surfuje na svom štitu ponovo, ili da Guardianima vraća njihove laserske zrake. Oružja sa kojima ćete razbacivati horde protivnika ovde takođe su inspirisana raznim predmetima sa kojima je Link mlatio u Breath of the Wild, tako da umesto mača ponekada ćete imati i grane drveća, velike kutlače ili metle kao oružja. Prosto je neverovatno koliko je toga iz originalne igre Koei Tecmo uspeo da prebaci ovde iako po izvođenju ova dva naslova ne mogu biti različitija.

E sad, tu postoji i jedan mali twist, u uvodnoj animaciji vidimo minijaturnog Guardiana koji dolazi iz budućnosti tačno iz vremena kada je Zelda dobila svoje moći, i kada je delovalo da je sve izgubljeno, on se tada vratio u prošlost da upozori heroje na stvari koje predstoje. Mališa je vrlo simpatičan, ali cela ta pozadinska priča sa putovanjem kroz vreme nas navodi da se zapitamo da li je ovo zaista samo prequel ili možda nastanak skroz novog timeline-a zbog menjanja prošlosti. Ostavićemo to ipak vama da sami saznate.

Svakako priča u Age of Calamity se razvija češće kroz tekstualnu naraciju, a veće animacije su tu samo kao kratki predah između sledećih misija i borbi koje su naravno okosnica igre koja ne prestaje da evoluira kako napredujete.

Pored Linka moguće je igrati i kao Zelda, Impa i ekipa legendarnih heroja, svi oni imaju svoje skroz drugačije stilove u borbi i često ćete se prebacivati sa jednog lika na drugog na istom bojnom polju. Postoji još suludih igrivih likova koji se kasnije otključvavaju, ali Nintendo nas je zamolio da ne otkrivamo baš sve u recenziji, svakako Age of Calamity ima mnoga sjajna iznenađenja koja će bez sumnje oduševiti fanove.

Napredovanje kroz igru ima dobro definisanu strukturu, možete da platite da vam se saborci izleveluju (valutom iz igre, nema mikrotransakcija ovde), ali njihovi nivoi su bitni koliko i oprema koju nose. Završavanjem više misija sa istim likom će vam donositi više oružja za tog lika, a neka možete i fjuzovati sa postojećim i tako dobiti jače verzije sa dodatnim perkovima preko seal sistema. Najbolje od svega je što za razliku od Breath of the Wild ovde oružja traju, ne mogu se polomiti, čak ni grana sa drveta se neće raspasti posle par borbi.

Takođe suvišno je napominjati koliko je sistem borbe zabavan i zarazan, u svojoj srži ovo je Dynasty Warriors derivat, pa ako ste ikad zaglavili sa nekom igrom tog tipa jasno vam je da i ovde nema greške. Uz sve dodatne Breath of the Wild mehanike, i sjajan sistem izbegavanja prtivnika, ovaj mashup dve legendarne franšize stvarno izvlači najbolje iz oba sveta. Borba ponekada ume i da bude malo trapava, pre svega zbog kamere koja nije uvek gde bi trebalo da bude, a i zbog neverovatnog broja protivnika na ekranu i poprilično dobre stilske grafike Breath of the Wilda, Age of Calamity ume da ima i ozbiljnijih problema sa frame rate-om. Ipak u žaru borbe, brzo ćete se navići i prestati da obaćate pažnju, koliko je to moguće, jer su kontrole ipak veoma responzivne. Ipak, ostaje nam samo da zamišljamo koliko bi ovo dobro izgledalo u većem frame rate-u.

Postoji i opcija za dva igrača u co-op modu sa podeljenim ekranom, tako da možete da prelazite igru i u dvoje, samo tada svi tehnički problemi postaju duplo gori. Šteta što Koei Tecmo nije dodao mogućnost za online co-op.

Hyrule Warriors: Age of Calamity predstavlja sjajan povratak u prelepi svet Breath of the Wild na skroz unikatan način. Brojni veoma različiti igrivi likovi, veoma dobra proverena Dynasty Warriors zarazna mehanika masovnih borbi obogaćena neverovatnim brojem elemenata iz prošle velike Zelda igre, prave jedan veoma dobar miks koji će zabaviti sve Zelda fanove bar 40 sati dok se čekaju nove vesti o Breath of the Wild 2.

Ocena 8/10

Nikola Jovanović "Nick" je jedan od najpriznatijih autoriteta za gejming u Srbiji.

Urednik je gejminga na IGN Adria, vlasnik sajta i autor na https://www.emuglx.org , autor i voditelj na prvoj gejmerskoj Televiziji Bit emisije "First hour" i naravno, gostujući autor i prijatelj na našem blogu.

18.
2024.
Amiibo tek sada kod nas postaje popularan, dok se su svetu mnogi bore da dođu do najređih figura iz Amiibo kolekcije.