11.02.2021.
Autor: Nikola Nick Jovanović

Super Mario 3D World + Bowser's Fury - Recenzija

Prvi u Srbiji objavljujemo recenziju za ovu igru

Malo po malo, Nintendo Switch postaje najbolji Nintendov sistem svih vremena.

Da li smemo to da kažemo pored toliko bogate istorije i legendarnih sistema iz prošlosti koji su i danas prepoznatljivi čak i ljudima van gaminga?

Nostalgiju na stranu, prodaja koja obara sve rekorde govori svoje, a i činjenica da je Nintendo napokon uspeo da na jednom sistemu objedini svu svoju istoriju kao i svoju nekada razdvojenu portable i kućnu produkciju. Pokušali su to i ranije sa Wii U, ali stvar nije prošla. Upravo tada, u tih par godina klimavog životnog veka te konzole, imali smo nastavak 3DS hita Super Mario 3D Land (2011) u vidu Super Mario 3D World (2013) za Wii U. Mario Land pa Mario World, kao nekad Game Boy pa Super Nintendo. Get it? Sweet.

Svakako, čitav gimmick 3D Landa bila je ta stereoskopska 3D grafika koju je 3DS sa lakoćom omogućio i bez naočara, pa je dizajn nivoa i kompletne igre bio podređen tome. Kako Wii U nije imao takve 3D mogućnosti ovaj nastavak je samo zadržao taj dizajn uz mnoge fore i trikove da se 3D prostor predstavi na razne inovativne načine. 3D World je na Wii U ostvario fin uspeh, posebno kada se uzme u obzir da taj nesrećni sistem nikad nije dobio svoju veliku Mario igru. Ipak mnogi Nintendo fanovi koji su preskočili Wii U ostali su uskraćeni za ovaj veoma dobar co-op platformer, tako da se nepravda ispravlja sada u 2021. sa verzijom za Swtich koja dolazi kao dodatak u već prebogatu arhivu starih i novih Mario igara koje je moguće igrati na tom sistemu.

Super Mario 3D World na Switchu je ista ona igra sa Wii U samo sa boljim performansama, slika je malo oštrija, frame rate ima manje padova, dodat je novi mod za pravljenje screenshotova, i to je to. Može se igrati solo ili sa čak do četiri igrača u lokalu, a po prvi put u Switch verziji i online (za šta će vam biti potrebna pretplata). Pored Maria, moguće je igrati i sa Luigi-em, Princezom Peach i Toadom, a za razliku od “velikih” Mario igara iz glavnog serijala kao što je Galaxy ili naslovi iz nedavne remaster kompilacije 3D All Stars, ovde nema neke posebne priče ili komplikovanih velikih 3D svetova, stvar je totalno retro old school baš kao u starim 2D Mario igrama. Imate mapu sveta gde redom prelazite nivoe, uz poneko skretanje, a nivoi su uglavnom pravolinijski sve sa onom zastavicom na kraju na koju treba da skočite. Svaki nivo krije i nekoliko zelenih zvezdica koje se sakupljaju da bi otvorili dalji napredak koji često mogu da pokušaju da prekinu i razni takođe poprilično retro roadblock bossevi.

Proletanje kroz providne staklene cevi i čuvena transformacija u mačku su i dalje zabavni kao i pre 8 godina (dal je moguće da ima toliko?) i u pravom Nintendo fazonu ovaj naslov baš zbog svoje jednostavnosti i par unikatnih fazona uspeva da ostari jako dobro. Naravno, ne mogu da naglasim dovoljno koliko je igra bolja i zabavnija u četiri igrača, iako je bez problema možete završiti i sami.

To bi bilo to što se tiče reizdanja osnovne Super Mario 3D World igre za Switch, definitivno ako niste igrali ranije na Wii U sada je prava prilika da to nadoknadite, a mi dolazimo do drugog mnogo interesantnijeg dela ovog paketa…

Bowser’s Fury

Kada sam u prvoj najavi na Nintendo Directu video da uz ovaj Wii U port dolazi i nešto skroz novo, kvazi ekspanzija - Bowser’s Fury, prva pomisao mi je bila da su u pitanju samo dodatni nivoi, ali ispostavilo se da je ovaj spinoff nešto mnogo bolje. Bowser’s Fury predstavlja skroz novu nezvisnu Mario igru koju možete pokrenuti iz glavnog menija 3D Worlda koji nije potrebno prethodno završiti. Ova ekspanzija iako se zasniva na mehanikama 3D Worlda donosi skroz drugačiju postavku sveta i pravila, za početak nema više retro mape sveta, igra je smeštena u otvoreni svet gde se u nivoe ulazi praktično bez učitavanja, redosledom kojim želite, sve uz free roam kretanje po mapi sa mountom (vodenim dinosaurusom Plessie-om). Sami nivoi su dosta brži i teži od onih iz 3D Worlda, i predstavljaju pravi izazaov za veterane i “velikih” 3D Mario igara.

Da stvari budu teže, bilo da prelazite nivo ili da samo krstarite mapom u svakom trenutku vesela muzikica iz pozadine može da prestane, što najavljuje dolazak gigantske “kaiju” verzije Bowsera. Tada odjednom odjednom pada mrak, kreće j-metal i vatra koja pada sa neba. Najjače od svega je što su ova Bowser pojavljivanja totalno neskriptovana u smislu mogu se desiti baš bilo kada, često i u veoma nezgodnim trenucima kada je potrebno izdržati do kraja tog napada. Prelaženjem nivoa uz pomoć Bowser Jr. kog može i kontrolisati drugi igrač, sakupljaju se “Cat Shine” sunca, slična onim iz Mario Sunshine, a dovoljan broj njih kada se odnese u Cat Shrine, uglanom na centru mape, otključava se transformacija u džinovsku mačku, kada Mario napokon može da se suoči sa pobesnelim Bowserom.

Real time dogadjaji u otvorenom svetu, nelinearnost i veoma izazovni nivoi čine ovu ekspanziju stvarno nečim posebnim i pravom igrom za sebe koja ima jako malo dodirnih tačaka sa starim 3D Worldom. Jedina mana je što zbog svoje ambicioznosti ovaj naslov prevazilazi i tehničke mogućnosti Switcha, pa za razliku od osnovne verzije 3D Worlda koja radi u 60, ovde je frame rate limitiran na 30 – razlika koju ćete veoma primetiti posebno ako prelazite iz jedne igre u drugu.

8/10

3D World je i dalje sjajan beskrajni izvor zabave kako za solo igranje tako i u drustvu, dok Bowser’s Fury poput nekog kratkog eksperimenta pokazuje moguću budućnost Mario igara.

Igrao i testirao Nikola Nick Jovanović na konzoli koju je ustupio Games a igru CD Media SA.