Focus on
08.12.2022.
Autor: Nemanja Kočica

Need for Speed Unbound nas je oduševio svojim stilom

Madona trkačkih igara se vratila sa živopisnim stilom koji je prva stvar koju primetite. U doba realizma u trkačkim igrama, Criterion Games se odlučio za mešavinu realizma i stripa. Kola izgledaju zaista fantastično, likovi imaju cell-shaded dizajn kao i mnogi efekti kao što je dim, nitro ili krila koja razvijete prilikom "letenja".

Nova inkarnacija NFS serijala prati svoje predhodnike u još jednoj stvari, jednostavnoj i površnoj priči. Nema smisla zalaziti u detalje, u suštini treba da se osvetite bivšem prijatelju koji vam je ukrao auto. Većina priče se dešava u pozadini, dok vozite po gradu imate dijaloge sa suvozačima, tako da apsolutno ne smeta, tu je i par cutscena, čisto da začine doživljaj.

Jasno je da NFS Unbound, iako jedinstven po stilu, nije pokušao da ponovo izmisli točak kada su same trke i svet u pitanju. Gameplay najviše podseća na Need for Speed Heat iz 2019 godine. Od razlike između dnevnih i noćnih trka, do igre mačke i miša sa lokalnom policijom, Unbound uzima najbolje iz svojih predhodnika i podiže lestivicu, iako usput pravi par pogrešnih skretanja.

Ono što je najbitnije, samo trkanje je iznenađujuće izazovno. Moraćete da se potrudite kako bi zauzeli prvo mesto na podijumu i tu dolazi do izražaja sam način trkanja. I kada vozite iza protivnika, dobijaćete nitro, uz driftovanje, izbegavanje sudara... Najbitnije je da se nitro stalno puni i tu je srž same trke i iznanađujuće je zabavno voziti na samoj ivici, dopuniti nitro i onda proleteti pored konkurencije u anime dimu vaših guma.
Još jedna otežavajuća okolnost je broj restarta po danu. Na normalnoj težini, dobijate četiri restarta svakog dana, što daje dodatni izazov celokupnom iskustvu Unbound-a.

Nakon prologa i upoznavanja mape i sistema napredovanja kroz svet brzih i žestokih, imate ukupno četiri nedelje da skupite dovoljna para i "nabudžite" auto za finalni okršaj. Pored toga dobijate par poziva telefonom da usput obavite neke sitnije zadatke koji guraju priču dalje svakog dana.

Većina trka je poprilično standardna za žanr, tu su sprintovi, ulične trke i obavezni drift izazovi, kao i par specijalnih izazova koje ćemo ostaviti da sami istražite. Reći ćemo da su ti izazovi možda i najbolji deo igre.

Jedna od zamerki je izostanak fast travel sisitema. Znamo da je ovo trkačka igra i da je možda treba proživeti u svakom kilometru za volanom, ali prisustvo policije i i konstantno gledanje u mapu i izbegavanje istih postaje malo zamorno. I pored toga, NFS Unbound ne manjka u zabavi, sa par stvari koji je malo usporavaju. 
Kakva bi to igra bila, bez skupljanja raznoraznih gluposti po mapi? Unbound ima medveđe statue, bilborde i uličnu umetnost. Skupljanjem otključavate nova kola i delove za ista.

Samo trkačko iskustvo je sjajno i struktura igra je čvrsta, ali grad je razočaravajuće prazan. Taj aspekt igre je zapravo neuobičajen, pogotovo što sada imamo pešake (koje naravno ne možete udariti). Glavni likovi su dobro dizajnirani, humor nije krindž i postoji mnogo dijalaga, vrlo neočekivano za trkačku igru.

Muzika u igri nas je posebno oduševila. Imamo umetnika iz svakog ćoška sveta, pa ćete često čuti ruske, francuske, azijske umetnike. Najbolja muzika je u menijima igre, ali nedostatak pravog radija u kolima je jako čudna odluka zbog koje igra deluje još praznije. Prosto nema taj osećaj vožnje kroz grad koji su imali starije igre kao što su Most Wanted 2005 ili Carbon.

Zaista nema mnogo noviteta koje možete uvesti u već prezasićen žanr, ali i pored toga Need For Speed Unbound je uspeo da nas iznenadi, najviše svojim indentitetom. Konstatntnih 60 u 4K rezoluciji pretvara NFS u pravi pokazatelj snage novih konzola, pogotovo kada krenete da vozite najbrža kola.

Need for Speed Unbound je sjajan povratak voljene franšize, koji će sigurno privući stare, ali i nove fanove u svoj svet stripa i prebrzih kola.

Trenutno nema komentara

Slični članci

26.
Jan.
2023.
Focus on
Da li će ovo biti igra 2023. godine?
31.
Dec.
2022.
Focus on
STRAY nije jedina životinja, kao ni guska koje su stekle popularnost u video igrama. Iako u većini nisu glavni likovi, sigurno je da su bitni i da imaju svoj...
12.
Dec.
2022.
Focus on
S obzirom da je izvršni direktor Striking Distance Studios Glen Šofild bio glavni  producent i dizajner u Visceral Games, nije bilo iznena...