19.07.2021.
Autor: Nikola Jovanović

Recenzija - Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin

Šta dobijete kad pomešate Pokemone sa Monster Hunterom?

Nick nam je poslao svoj najnoviji tekst napisan za IGN Adria.

Niste fan i ne pratite baš detaljno šta Capcom radi sa svojom ubedljivo najprofitabilnijom franšizom u poslednje vreme, ne zameramo vam ako ste pomalo zbunjeni jer zaista ima mnogo toga u svetu lovaca na čudovišta. Za početak tu je Monster Hunter World sa svojim ekspanzijama, izuzetno popularni akcioni MMO koji i dalje igraju milioni na PC-u i konzolama, dok su igrači na Switchu dobili i skroz novi nastavak - odlični Monster Hunter Rise.

Povrh svega početkom godine imali smo i Monster Hunter igrani film sa Milom Jovović. Pa dobro, to je zaista dosta Monster Huntera... ali, NIJE DOVOLJNO, HOĆEMO JOŠ! Tako da imamo sada sada i nastavak "Stories" spin-off serijala - Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin koji nam je upravo stigao na Nintendo Switch, a za razliku od Rise-a ovoga puta odmah je tu i verzija za PC!

Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin je igra koju čvrsto vodi priča, baš kao što bi i pomislili sa tim "Stories" dodatkom u naslovu. U uobičajenim Monster Hunter igrama lovili smo zverine, zmajeve, dinosauruse i ostale grdosije koje često jedva uspeju i da stanu na ekran, da bi ih posle očarupali za delove za novo oružje i opremu - samo da bi se tako spremili za okršaje sa još većim čudovištima. U Stories 2, situacija je ipak malo opuštenija, igra nas pušta povremeno i da predahnemo i da ispratimo interesantan centralni narativ, pre nego što nas ponovo gurne nazad u akciju.

Monster Hunter nikad nije ciljao na neku super realističnu grafiku, ali deluje kao da su se autori ovog nastavka veoma "inspirisali" Zeldom Breath of the Wild

Na samom početku igre sačekala nas je uvodna animacija koja je baš u kvalitetnom anime fazonu a takav dizаjn se kasnije pretače i u igru. Monster Hunter nikad nije ciljao na neku super realističnu grafiku, ali deluje kao da su se autori ovog nastavka veoma "inspirisali" Zeldom Breath of the Wild. Jarke boje i kontrasti u cell shaded stilu uz izuzetno dobar art direction prave veoma lep vizuelni miks koji je prijatan za oko. Ovaj novi stil donosi dosta svežine u igru, likovi i okruženja pa i čudovišta izgledaju super!

Glavni lik, zvaćemo ga samo “Rider”, je unuk legendarnog Reda, osnivača sela Mahana u kom počinjemo igru. Na njemu je zadatak da reši haos koji je nastao kada je grupa lovaca napala specijalnog Rathalosa koji je zatim nestao zajedno sa svim ostalim Rathalosima. Bez alfa čudovišta koja su predstavljala čuvare tog regiona lanac ishrane je poremećen i mnoge druge pretnje počinju da se pojvaljuju i prave probleme u do tada mirnom kraju.

Ubrzo naš mlađani heroj upoznaje misterioznu devojku bele kose koja je u posedu poslednjeg Rathalos jajeta, iz kog se kasnije izlegao legendarni beli Rathalos sa crnim krilima - Razewing Ratha, koji po legendi treba da označi početak kraja sveta, a nadimak mu je vrlo simpatičan zovu ga “Wings of Ruin” i eto nama podnaslova igre. Nakon toga, naš heroj, belokosa Ena i za Monster Hunter obavezan sidekick mačor kreću u avanturu koja će odvijati polako kroz ostatak ove zabavne priče.

Wings of Ruin predstavlja miks nekih tradicionalnih elemenata serijala, Pokemona i JRPG-a, sve uz veliki fokus na likove i priču.

Ovu igru je teško strpati u uobičajene žanrovske kategorije, čak i ako ste fan Monster Hunter franšize, ovde ima toliko toga drugačijeg jer Wings of Ruin predstavlja miks nekih tradicionalnih elemenata serijala, Pokemona i JRPG-a, sve uz veliki fokus na likove i priču. U praksi ćete lutati po svetu tražeći odakle možete da ukradete još jaja i odgojite vaše monstere koje ćete posle trenirati kao da su Pokemoni.

Takođe, ti pripitomljeni monsteri ili kako ih igra iritantno naziva od mila “Monsties” će biti i mnogo više od saboraca u JRPG borbama, oni će biti i vaša prevozna sredstva i ključevi za dalja istraživanja sveta. Ako ste igrali prethodne igre, pre svega World i Rise, uživaćete u ovim interakcijama i mnogim anime verzijama vaših omiljenih čudovišta iz ove dve igre.

U svojoj suštini Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin je RPG, a to se najviše vidi i u borbama gde se ovaj nastavak suštinski razlikuje od ostatka franšize - borbe su u strateškom / poteznom, što bi rekli old school "JRPG turn-based", fazonu. Ove strateške borbe nisu previše komplikovane kao kod nekih drugih složenijih JRPG naslova, zapravo najviše podsećaju upravo na potezne sukobe u klasičnim Pokemon igrama, gde po makaze-kamen-list mehanici nadmudrujete protivnike pravilnim izborom.

U mnogim igrama ovog tipa borbe često umeju i da postanu dosadne ili veoma grindy, gledam u tebe Miitopia, ali Wings of Ruin nekako još uvek nije uspeo da mi dosadi jer nemam osećaj da gubim vreme. Uvek je zabavno uletati u nove borbe znajući da će vam svaka pobeda doneti nešto, jer pored iskustva padaju i materijali neophodni za pravljenje nove opreme i oružja, get the mats and craft, craft, craft Monster Hunter style! Boss borbe su tu naravno i kako pedigre serijala nalaže veoma su impresivne, često možete i naleteti na bossove dok lutate po ogromnoj mapi samo radeći questove, što daje svetu veoma dobar osećaj života i dešavanja. Tu je gomila i drugih sporednih zanimacija u ovoj unikatnoj avanturi koja samo za glavnu priču može uzeti i preko 40 sati.

• Svež novi spin na Monster Hunter univerzum
  • Sjajan umetnički stil
  • JRPG sistem i sakupljanje monstera su idealni za portable igranje na Switchu
  • Igra postoji i u verziji za PC

• Sitni problemi sa frame rate-om u animacijama na Switch verziji
  • Neke borbe mogu da traju predugo (postoji opcija da se ubrzaju)

Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin predstavlja veoma zabavan i svež spin-off "velikih" igara iz ove suludo popularne franšize (a i dobar nastavak 3DS igre iz 2017. godine, ako se iko seća?). Za razliku od recimo Monster Hunter Rise ovde nećete morati da pohađate ogroman tutorial kurs pre nego što počnete da igrate, JRPG mehanike i potezne borbe u ovom nastavku nisu previše komplikovane ali ipak donose dosta zabave, dok će vas uzbudljiva priča samo voziti napred. Sakupljanje i treniranje monstera po svetu u stilu Pokemona, nikada nisu bili zabavniji posebno ako već imate neko predznanje o vrstama čudovišta iz Monster Hunter univerzuma. Na kraju, čak i ako niste fan ovog serijala a volite japanske igre nastavak Storiesa će vam doneti sate te specifične zabave i to sa stilom.