PC
13.04.2021.

Recenzija Play!Zine - SteelSeries Arctis 9

Definitivno novitet!

Kad pričamo o izgledu i prvom utisku vezanom za ovaj model deluje kao da se već neki put ponavljamo vezano za dizajn Arctis 7 slušalica koje su SteelSeries top bežični model već nekoliko godina. I naravno da postoji dobar razlog za to – lagane su, imaju ekstra udobni headband u kombinaciji sa trakom sa skijaških naočara a jastučići su zaista jedni od najudobnijih koje smo ikada susreli. Headband koristi skijašku traku koja se dva puta obavija oko metalnog dela i može se podešavati njena zategnutost a istovremeno slušalice jako stabilno drži na glavi, zaista ovaj sistem je jedan od ubedljivo najboljih na tržištu. Sa toga prelazimo na naušnice koje su ponovo izrađene od super mekane tkanine koja je zaista dar za vaše uši, takođe jedna od najboljih izvedbi koje sam susreo na celokupnom tržištu. Pritom izolacija spoljnih zvukova je na vrhunskom nivou tako da možete imati i problem što zaista nećete čuti ništa oko sebe a što može ponekad iznervirati druge ukućane. Na zadnjoj strani desne slušalice se nalaze kontrole za bežično ili Bluetooth povezivanje, jedan priključak za punjenje, priključak za 3.5mm džek ako želite da ih koristite povezane preko kabla kao i točkić sa kontrolu jačine zvuka. Na levoj slušalici se nalazi takozvani chat mix dial koji je na Arctis 7 modelu nalazio na wifi prijemniku, a koji služi da odredite jačinu zvuka koja dolazi od komunikacije između igrača u odnosu na zvukove koji dolaze iz same igre.

Uz Arcits 9 dolazi USB adapter za 2.4GHz bežično povezivanje koji zanimljivo ima na konektoru kabl skrenut pod 90 stepeni. Sam adapter izgleda kao mali hokejaški pak i dopadljiv je a sa donje strane se nalazi prekidač koji vam omogućava da prebacite da li treba da se poveže na PC računar ili Playstation konzolu, na sajtu proizvođača se navodi da je kompatibilan i sa Nintendo Switch konzolom ali samo kad se nalazi u docku.

Treba naglasiti i da Arctis 9 podržavaju fantastičan DTS Headphone:X v2.0 7.1 surround zvuk koji je među najboljima u celokupnom gejming svetu. Mikrofon ima ClearCast tehnologiju za koju SteelSeries kaže da je pozajmljena sa mikrofona koji se koriste na palubama nosača aviona tako da u potpunosti može da izoluje neželjene zvukove iz okoline. O tome svedoči i da poseduje Discord sertifikat za jasnu komunikaciju. Dobra stvar je što se mikrofon praktično u potpunosti može uvući u levu slušalicu.

Dva povezivanja – istovremeno!

Sve što smo do sada naveli o Arcits 9 modelu je impresivno ali smo slične karakteristike već viđali i kod drugih SteelSeries modela. Ono što ove slušalice nude kao potpuni novitet jeste da je moguće povezati 2.4GHz wifi konekciju i Bluetooth istovremeno što do sada nismo videli ni na jednom modelu nijednog proizvođača do sada. Naime najčešća opcija, ukoliko postoji više načina povezivanja, jeste da birate jedan ili drugi tip konekcije. Šta ovo znači u praksi i zašto je tako bitno? Suštinski možete slušalice povezati na PC ili konzolu, što je i uobičajeno, ali ih istovremeno povezati preko Bluetooth-a na vaš mobilni telefon. Onda igrate igru i znate onaj nezgodni trenutak kad u baš najvećoj borbi vam zazvoni telefon a u pitanju je poziv koji ne možete da odbijete? E pa sada i ne morate! Naime i na samim slušalicama se možete javiti i istovremeno ćete čuti i zvuke iz igre i glas koji dolazi od mobilnog telefona! Zato već postojeći chat mix točkić dobija novu funkciju gde njime podešavate jačinu zvuka sa računara ili sa telefona, čak postoji i mali klik na otprilike 50:50 koji vam taktilno daje do znanja tačno na koliko ste. Ovo je zaista revolucionarna novina u domenu slušalica za video igra, a dobra stvar je što sa slušalicama praktično samo možete izaći napolje i nastaviti da slušate muziku sa mobilnog ili da primate pozive.

Simultana konekcija zahteva i malo prilagođavanja, meni lično je najveći problem bio što sam navikao da su mi jedne slušalice namenjene za računar, a druge, najčešće bubice, za mobilni. Dešavalo se da mi u toku dana zazvoni telefon i da se javim tek da bih kasnije shvatio da je zapravo mobilni nakačen na slušalice pored računara u drugoj sobi. Ili da pokušam da pustim neki klip na mobilnom i shvatim da nema zvuka a u stvari je zvuk opet na slušalicama. Pritom i zaista sjajno trajanje baterije od 20 sati na ovom modelu vam omogućava da prosto zaboravite šta vam je gde. Naravno nije baš idealna situacija kada ste se raspričali sa rodbinom na telefonu a baš u tom momentu nastane neki krkljanac u igri pa sagovornici shvate da ih baš i ne slušate, tako da je privikavanje i trening neophodan ukoliko ne možete da prekinete partiju.

Arctis 9 nastavlja tradiciju odličnih SteelSeries bežičnih slušalica ali donosi jedan nivo povezanosti na potpuno novom nivou kakav do sada nismo viđali kod gejming modela. Zaista je interesantno i eksperimentisati šta sve mogu ove slušalice i na koji način mogu promeniti naš pristup video igri, mobilnom telefonu, pa čak i kombinovanju nekih drugih uređaja. Nažalost jedna velika prepreka za većinu gejmera će biti njihova cena koja iznosti preko 200 evra, ali je visoka cena nešto našta smo nažalost već navikli kod revolucionarnih tehnologija.