08.02.2024.
Autor: Dzoni Kvid

Persona 3 Reload recenzija

PS2 hit u novom odelu

Persona 3 FES je bila moja prva Persona igra i ostala je, na papiru, moja omiljena Persona igra. U praksi, međutim, moram da priznam da je pao nakon odličnog, ručno izrađenog dizajna tamnice Persona 5 Royal, prezentacije  i izdašnih poboljšanja u samom gameplay-u. Uprkos svom uticaju i najjačim kvalitetima, privlačnost Persone 3 je prepuna  nedostataka

I ovde mogu da prestanem sa originalnom personom pošto će se u suprotnom ovaj bio na 100 strana. Persona 3 Reload (P3R) nudi tako revitalizovani paket za igru da je sada odlučujući ulazak u seriju. Nema sumnje da su aspekti dva naslednika koji bi se možda više svideli nekim individualnim ukusima, ali čvrsto verujem da je ovo sada najbolje mesto za početak. Prefinjena prezentacija, nadogradnje gameplay-a i mehanički i narativni dodaci savršeno se uklapaju sa njegovom promišljenom osnovom kako bi ponudili najfokusiranije i najusklađenije Persona iskustvo do sada.

Mnoge P3R promene dolaze direktno iz Persona 5 Royal-a (P5R). Volim Personu 5 Royal, ali me je povremeno preplavila svojom raznolikošću opcija interakcije i vremenom trajanja. Međutim, sa brojnim poboljšanjima u igri, nisam osetio ni jedan oblik umora tokom mog Persona 3 Reload igranja. Imam dojam da svega ima taman, vreme trajanja 68 sati, dodatne mini igre, dodatak na priču koji ne guši i još mnogo toga.

Vizuelni elementi i korisnički interfejs su prošli stilsku nadogradnju koja stavlja prezentaciju Persone 3 Reload u rang sa Personom 5 . Paleta boja je i dalje samo Persona 3, sa njenom hladnijom plavom estetikom koja izbija sa ekrana na isti način kao strastvena crvena Persona 5. I nije samo korisnički interfejs dorađen. Čitav svet igre — uključujući sva njegova okruženja i modele likova — sada sija glatkim, veoma HD, slojem boje u senkama i realističnijim proporcijama. Značajni trenuci priče takođe dobijaju balans bioskopskih scena u klasičnim anime i novijim 3D stilovima.

Grafika nije jedini element u kome P3R uči od svog mlađeg, svežijeg brata. Lokacije u svetu igre su sada uokvirene dinamičnijim uglovima kamere koji glatko prate vaše pokrete. Na nekim mestima, kao što su Gekkoukan High, studentski dom i Tartarus, sada ste odmah iza protagonist sa potpunom kontrolom kamere.

Konačno, ako vam dosadi da se krećete kroz oblasti peške tokom igre od 70+ sati, imate svo intuitivno brzo putovanje Persona 5 Royal i druge Call opcije na dohvat ruke. Društvene veze i prodavnice će vam slati poruke o mogućnostima da iskoristite specijalnu ponudu, a prihvatanje će vas automatski odvesti ispred pošiljaoca. Dakle, ako ste jedan od onih brzih igrača čija je omiljena verzija ove igre Persona 3 Portable jer vam omogućava da zaobiđete 3D prostore za vizuelno novinski tempo i prezentaciju, P3R bi trebalo da zadovolji vaše potrebe.

Moramo da pričamo o Tartarusu, ogromnoj centralnoj tamnici igre. Tartarus je misteriozni i zlokobni izvor stvorenja iz senke koja sada muče emocije građana oko ostrva Tacumi Port, malog priobalnog dela Japana gde se igra odigrava.

Tartarus je i dalje Tartarus po svojoj opštoj strukturi i dužini (ili, bolje rečeno, visini), ali zli toranj je dobio preko potreban facelift. Kao i ranije, podeljen je na preko sto spratova u nekoliko različitih zona kroz koje se polako provlačite kroz tamnicu. Dok istražujete, nailazite na bukvalne kapije napredovanja koje se otključavaju nakon što završite glavne, mesečne događaje priče — postavljajući tempo koliko brzo treba da se krećete kroz njih. Dok su te zone prvobitno bile nešto više od vizuelnog preobražaja proceduralno generisanih lavirinta, sada imaju malo više karaktera u svom izgledu i rasporedu. Sve je to još uvek proceduralno generisano i nikada se ne približava kreativnosti palata Persone 5, ako ste se tome nadali, ali to je značajno poboljšanje.

Ostala poboljšanja koja pomažu da Tartarus bude bolji uključuju obnovljene borbene sisteme. Kao prvo, kontroverzna mehanika umora družine  iz originala je nestala, tako da možete da se penjete do mile volje, a da vas igra za to ne kazni. I bez obzira da li se borite ili istražujete kroz Tartarus, postoji više mehanika koji će vas zadržati u donošenju odluka. Za borbe, sada dobijate P5R-ove opcije za automatsku bitku, smenu redosleda igranja (poznatu i kao Baton Pass) koja vam omogućava da se prebacite na drugog člana partije nakon što pogodite slabost neprijatelja, i novi Theurgy merač koji radi kao Limit Break za svakog lika.

Theurgy je moj omiljeni dodatak borbi. Možete polako da ispunite merač Theurgy lika jednostavnom borbom ili ubrzate njegov rast radeći nešto specifično za ličnost tog lika tokom borbe. Pokreti Theurgy igraju kratku, elegantnu sinematografiju koja pokazuje da lik iskače i predstavlja apsolutno zadovoljstvo za korišćenje. Dok svi počinju sa samo jednim Theurgi potezom, možete otključati nove  tako što ćete ispuniti određene uslove za fuziju Persone, dok će članovi družine naučiti više poteza u kritičnim trenucima priče. To je još jedan sjajan dodatak tome kako igre Persona karakterišu svoju zabavu kroz mehaniku bitke.

Možda imate utisak da svi ovi dodaci čine igru lakšom od originala, i u pravu ste. Za recenziju sam se uglavnom držao težinu igre na normal  i prošao kroz većinu prilično lako. Mini-boss i boss-evi predstavljali su malo veći izazov, ali sam iskoristio svoje znanje o sistemima da se pravilno pripremim za njih.

Persona 3 Reload je i dalje jedinstveno slavljena i razlikuje se od svojih naslednika po mračnijim temama koje njena priča istražuje. Postoji osećaj propasti  koji preplavljuje prošlost, sadašnjost i budućnost glavnih protagonista  i natprirodnog fenomena protiv kojeg samo oni imaju moć da se bore. Ta moć je, naravno, sposobnost likova da izvuku manifestacije sebe koje se nazivaju Persone. Oni to rade tako što pucaju iz oruđa nalik pištolju koji se zove Evoker pravo u njihove glave. To je izrazito nervozan, ali neosporno moćan vizuelni prikaz, svako ko poznaje igru verovatno će ga povezati sa njom, i na odgovarajući način postavlja ton priče.

Za većinu ljudi, Persona 3 Reload bi sada trebalo da bude kao konačna verzija igre. Ali ipak moram da se pozabavim činjenicom da nedostaje neki sadržaj iz prethodnih verzija koji bi mogao da frustrira neke obožavaoce. Glavni propusti ovde su epilog „ Answers “ iz Persona 3 FES i ruta ženskog protagoniste iz Persona 3 Portable. Zaista se ne bih iznenadio da Atlus želi da objavi ove dodatke kao DLC.

23.
2024.
21.