Decrypto (Kriptograf) – recenzija

• Broj Igrača: 3-8
  • Mehanizmi: blefiranje, dedukcija, igra rečima, za veliki broj igrača
  • Dizajner:  Thomas Dagenais-Lespérance
  • Izdavač: Games4You, Le Scorpion Masque
  • Izdato: 2018
  •

Postavljen na stolu, Decrypto (Kriptograf) kako se zove u izdanju na srpskom jeziku) odmah privlači pogled. Dve vertikalne table sa crvenim filterom, stotinak karata neobičnog oblika i gomila papirića. Vi ćete u igri, naime, biti u ulogama tajnih agenata koji pokušavaju da svom timu prenesu tajne poruke, dok istovremeno pokušavate da dešifrujete šta vaši protivnici šalju jedni drugima. Ovo je timska igra za dve veće ekipe koje, idealno, sede jedna prekoputa druge. A pravila? Nikad jednostavnija.

Kada izaberete četiri kartice sa rečima, ubacićete ih u proreze na svojim “ekranima” i tako otkriti reči na kojima će se zasnivati vaš kriptografski posao. To će uraditi i drugi tim. Odaberete jednog od igrača iz svog tima da bude glavni kriptograf u ovoj rundi (idealno je da se menjate u svakoj rundi, ne morate ako ne želite) koji će pogledati jednu od kvadratnih kartica sa kodovima i onda… onda uglavnom krene češkanje po glavi. Vidite, glavni kriptograf mora da svom timu prenese kod, na primer 3-1-4, tako što će dati asocijacije na reči koje se nalaze u tim prorezima na tabli. To mogu biti jedna reč, fraza, zvuk, šta god vam padne na pamet dokle god se ne referencira pozicija reči niti koristi njen koren ili prevod. Kvaka je da asocijacije budu istovremeno dovoljno jasne timu, ali i da potpuno zbune protivnike.

Od druge runde, ne samo što vaši saigrači pogađaju tajnu kombinaciju, već to rade i protivnici. Međutim, suparnički tim pogađa prvi i, ako vam presretne kod, dobija poen. Isto to i vi radite na potezu protivnika, te tim koji prvi sakupi dva poena pobeđuje. Drugi način da pobedite u Decrypto je da vaši protivnici dva puta ne uspeju da dešifruju sopstveni kod. Maksimalni broj rundi je 8, nakon čega će rezultat ili ostati nerešen, ili ćete pogađati tačne reči koje su iza paravana i tako probati da pobedite. I to je manje-više to što se tiče pravila za Decrypto. Neverovatno jednostavna igra, zar ne?

Pa, baš u toj jednostavnosti leži razlog zašto je ova društvena igra toliko popularna u svetu ali i kod nas. Način zadavanja asocijacija (vaš tim treba da pogodi, protivnici da ostanu zbunjeni) dovodi do veoma komičnih situacija kada treba smisliti četvrtu asocijaciju za reč “hemija”, ali vidite da pored stoji “prašina” i da ste već koristili neke česte pojmove, a protivnici su vam na tragu. Iznenadićete sami sebe kada shvatite koliko reči postanu slične kada asocijacije krenu da budu baš uvrnute. Igra apsolutno briljira u većem društvu. Prvi put kada sam igrao Decrypto, bilo nas je samo četvoro i nisam bio naročito oduševljen igrom jer je bilo zaista lako prenositi kodove kada imate samo jednog saigrača. Međutim, sledeći put sam imao priliku da igram sa većim brojem igrača – osam, tj. dva tima od po 4 – i sve je postalo znatno urnebesnije, haotičnije i zabavnije. Što se nas u Pitchwise redakciji tiče, ovo je igra za minimum 6 igrača, a maksimum je realno samo koliko ljudi možete okupiti u istoj prostoriji. Na kutiji piše 8, ali se to zaista može zanemariti, naročito ako neki igrači ne vole da zadaju pojmo već pre da pogađaju.

Decrypto je s razlogom ovoliko popularna društvena igra. Sa preko 400 reči koje dolaze u kutiji imaćete praktično neograničen broj mogućih kombinacija. Kao i u slučaju Codenames i Dixit kada ih igrate učestalo sa istom ekipom, vremenom će se organski uvoditi interni štosevi. Možda ćete ograničiti asocijacije na pesme, filmove, ili nazive Pokemona. Ali je jedno sigurno – Decrypto će vam dugo ostati o kolekciji i često ćete iznositi igru pred goste.

Preuzeto sa pitchwise.net

13.
2024.