01.10.2021.
Autor: Nikola Jovanović

Sonic Colors Ultimate - Recenzija

Najbolji Sonic sa Nintenda se vraća!

2010. godina kao da je juče bila? Ok, ne baš. Ipak sećamo se krize identiteta u koju je SEGA maskota upala par godina ranije i prvog izdanja koje je napokon prekinulo niz jezivo loših naslova. Bio je to originalni Sonic Colors sa Nintendo Wii-a i DS-a koji je vratio Sonica na zemlju tako što ga je poslao u svemir, valjda pod uticajem Mario Galaxy-a? Ipak Colors je doneo solidne nove platformerske mehanike, dinamička prebacivanja iz 3D u 2D ravan, nove Wisp moći kao i par drugih elemenata koje su mnoge sledeće Sonic igre nasledile.

Da li je Colors stvarno bio toliko kvalitetan, ili nam je tako ostao u sećanju zbog toga što su prethodne igre bile loše pa su fanovi i kritika digli ovaj naslov u nebesa? Evo prilike da saznamo, jer samo 11 godina kasnije dolazi nam Ultimate verzija na današnje konzole i PC.

Sonic Colors Ultimate predstavlja remaster Wii verzije igre na kome je moralo malo više da se poradi nego na uobičajenim remasterima na koje smo navikli danas. Kako Wii nije imao podršku za HD rezolucije dosta aseta ali i 3D geometrije je moralo da se odradi ponovo. Dodajte na to i skroz novo osvetljenje, povećanu rezoluciju, bolji frame rate, remixovanu muziku pa čak i ponovo snimanu glasovnu glumu i jasno je da je ovaj remaster na granici da bude i remake – slično kao nedavni Nier Replicant. Pored svega toga ima tu i skroz novih stvari kao što su novi novčići raspoređeni po nivoima sa kojima možete da otključavate kozmetičke predmete pa da sa njima menjate izgled Sonicu slično kao u Sonic Forces.

Tu je i potpuno novi Wisp “Jade Ghost” koji je preuzet iz Sonic Team Racinga

Za 11 godina baza fanova Sonica se takođe promenila, ili makar tako SEGA rezonuje, izjavili su da su odlučili da remasteruju Colors zbog toga što je mnogo više mlađih Sonic fanova u poslednje vreme nakon uspeha igara kao što su Sonic Mania, Sonic Forces, Sonic Team Racing i igranog filma iz 2020. Zbog toga u Ultimate verziji Colorsa imamo i neke kozmetičke predmete preuzete iz filma, a tu je i potpuno novi Wisp “Jade Ghost” koji je preuzet iz Sonic Team Racinga.

Osim veće rezolucije, boljeg frame rate-a i ulepšane grafike sve ostale dodatne stvari možete i da ne primetite, ali ono što je nemoguće ignorisati je činjenica da je Sonic Colors i dalje veoma igriv i zabavan. Dizajn nivoa je možda i najluđi u Sonic serijalu do sada, vidi se da su autori u vreme kada je igra rađena bili u fazonu Hajde da probamo nešto novo, šta tačno? Ajde, SVE! Nemamo šta da izgubimo - prethodne dve igre su svakako bile mess.

Zahvaljujući takvom pristupu imamo sulude svemirske nivoe koji podsećaju na Rainbow Road iz Mario Karta, kao i Sweet Mountain svet napravljen od slatkiša. Robotnikov svemirski zabavni park, sve te lude planete i nivoi na njima su sveži danas baš kao i pre toliko godina. Ono što je najbitnije, izvođenje je i dalje zabavno i dinamično dok Wisp moći samo proširuju originalnu Sonic formulu brzine i alternativnih putanja. Sve pršti, puca i izgleda veoma dobro za igru sa ovoliko godina, ako izuzmemo međuanimacije koje su ostale u Wii SD dobu. Japanski običaj da se ne čuvaju source fajlovi nakon završenog projekta je izgleda bio aktuelan i 2010 godine.

Sonic Colors je ostavio trag na kompletan Sonic serijal, na šta nas ovaj remaster jasno podseća

Okej, Sonic puristi će reći sve je to lepo i fino, ali kad igra pređe u 2D ravan nije to to, deluje kao neka generic platformica, nema feel 2D Sonica, i to je tačno. Ipak, 3D momenti sa boostovanjem poslužili su kao osnova za sledeće Sonic igre, dok je 2D deo doteran bolje u Unleashedu i posebno kasnije u Generations i Forces.

Crveni prsteni sa zvezdicom koje sakupljate kao collectable bonus po nivoima kao i sami Wispovi danas se pojavljuju u gotovo svim Sonic igrama, svakako Sonic Colors je ostavio trag na kompletan Sonic serijal, na šta nas ovaj remaster jasno podseća. Dok čekamo sledeći veliki next-gen Sonic naslov najavljen za 2022. godinu, jedno ovakvo podsećanje je tačno po meri - samo dobro odaberite na čemu ćete ga igrati... jer, pogledajte ispod:

Nije svejedno!

Sonic Colors Ultimate stigao je na velik broj sistema, ali nažalost postoje problemi sa određenim verzijama. Kada je Sony u pitanju igra je objavljena samo kao PlayStation 4 naslov, i ako može bez problema da se igra i na PlayStationu 5 ne postoji način da se rezolucija i kvalitet slike dodatno podignu. Na Xboxu je situacija dosta bolja jer nove Series S i X konzole dodaju još veću rezoluciju i čistije teksture, a zahvaljujuči smart delivery sistemu nećete morati da igru kupujete ponovo. PC verzija je najsličnija Xbox verziji, dok na Nintendo Switchu ima ozbiljnih problema sa performansama (juče je objavljen prvi veći patch od nekoliko koji bi trebalo da poprave stvari). U originalnom izdanju Colors Ultimate na Switchu imao je duplo duža učitavanja od stare Wii verzije... sa DVD diska.

SJAJNO

Sonic Colors: Ultimate donosi sasvim dovoljno novih stvari da se može smatrati i blagim rimejkom pre nego običnim cash in remasterom. UIepšana grafika, remixovana muzika i gomila sitnih bonusa čine ovu klasiku još boljom.

Games u svojoj ponudi ima veliki izbor SONIC proizvoda.