03.06.2021.
Autor: Nikola Nick Jovanović

Miitopia - Recenzija

Neverovatno šarmantna igra

Prošlo je mnogo od vremena kada smo pravili Mii avatare sebe i svojih prijatelja na Nintendo Wii konzoli. Bolje da ne računamo! Sigurno je mnogo više nego što mislimo...

Mii ludnica se kasnije donekle prenela i na Nintendov 3DS sistem kao i na Wii U, da bi naizgled na Switchu ovi simpatični avatari pali u drugi plan posle još jedne Nintendove modifikacije imidža.

Mii avatari, koji su uvek toliko dobro ličili na nas, uglavnom su bili tu da sa njima igramo Wii Sports igre, ili da imamo svoje likove u Mario Kartu, dok je Miitopia za Nintendo 3DS 2016. godine prvi put stavila naše Mii-ove u uloge glavnih junaka jedne prave japanske JRPG avanture.

Ukoliko niste imali Nintendov poslednji kompletno prenosni sistem, veoma je moguće da vam je postojanje ovog naslova kompletno proletelo ispod radara. Šteta, jer je zaista dobra i pre svega simpatična igra u pitanju. To je verovatno pomislio i neko iz Nintenda pa tako sada na Switchu imamo svojevrsno reizdanje / remaster / proširenje originalne Miitopije.

U kraljevstvu Miitopije sve je bilo cakum pakum. Vladala je prava srednjovekovno-fantazijska idila, sve dok Dark Lord nije došao i ukrao lica nevinih Mii-ova. Sva ta ukradena Mii lica kreću da se pojavljuju na agresivnim čudovištima, a kraljevstvu su potrebni heroji koji bi stali na put mračnome gospodaru.

To je otprilike glavna postavka priče i ne očekujte previše dodatnih zapleta. Glavna fora je ovde u tome što VI u Mii editoru sami kreirate izgled baš svih likova u priči, pa čak i kako će Dark Lord izgledati. Nekada na 3DS-u igra bi povukla čitavu arhivu vaših Mii prijatelja i izglede drugih igrača koje imate u friend listi, a kako to na Switchu funkcioniše nismo baš sigurni, ali neki online sistem razmene Mii-ova definitivno postoji, ili će biti uanpređen.

Kada ste kreirali vaš lik i sve vaše prijatelje, kolege sa posla, omiljene poznate ličnosti, i dodelili Dark Lordu izgled vašeg šefa ili pak nekog domaćeg političara, stvari postaju dodatno zabavne. Takođe, u duhu pravog RPG-a, birate i klase za vaše junake. Možete biti vitez, lopov, mag, klerik... sve po PS-u srednjovekovne fantazije. I JRPG fler malo dolazi u ovoj verziji sa klasama kao što su pop zvezda i mačka. Da, biti mačka je klasa u ovoj igri, jer... zašto da ne? Pored role playing klasa u ovom bazičnom RPG editoru birate i neke od karatkeristika ličnosti vas i vaših prijatelja, a to će uticati donekle na kasnije borbe i situacije, a i činiti da Mii-ovi više podsećaju na osobe koje ste kreirali.

Avanturisanje, sistem napredovanja, kao i potezne JRPG borbe su sveukupno veoma jednostavni, na granici minimuma složenosti, ali sve je u praksi i dalje veoma zabavno. Čak i kao neko ko je odigrao bezbroj “velikih” JRPG igara, uspeo sam skroz da uživam u ovim jednostavnim borbama i streamline-ovanom napredku, jer je sve tako zarazno i tako Nintendovski, a i Dark Lord sa cvikerima je morao biti zaustavljen. Mogao bi i da kažem da je Miitopia možda i jedan od najboljih načina za upoznavanje novih igrača sa JRPG žanrom, možda i RPG-om generalno, jer suština je tu – ali i malo šta više.

Najveći izvor dodatne zabave naravno dolazi iz činjenice da igrate sa likovima koje ste sami kreirali, i da možete i da utičete na to kakve međusobne odnose imaju. Bonding sistem, takođe jedna od osnova RPG-a, je ovde u formatu Inn-ova u kojima će vaša ekipa odsedati između nivoa. Tada možete određene likove da spakujete u sobu zajedno da bi oni tamo... odneli svoje prijateljstvo na sledeći nivo! Zatim dobijate Outing Tickets sa kojim ih možete i slati na dejtove, gde dodatno razvijaju jači bond. Sve ovo se kasnije prenosi u borbama gde likovi sa izgrađenom vezom mogu da izvode zajedničke poteze i slično. Naravno sve ovo je skroz nevino i family friendly u Nintendo stilu, ali može i da bude malo creepy kad neko napravi svoju koleginicu sa posla u igri pa krene da je trpa u istu sobu sa sobom u svakom Inn-u. Samo Japanske stvari.

Kad smo kod Japana i japanskog RPG-a vredi napomenuti da Miitopia bez obzira na svoj šarmantni i lagani pristup ovom žanru i dalje ispunjava normu od 30 sati potrebnih za prelazak kampanje. Jedina šteta je što ćete verovatno već na pola tog puta videti sve moguće zabavne interakcije vaše ekipe, a kako je to glavna stvar koja će vas gurati dalje, bukvalno ćete morati da se naterate da savladate i drugu polovinu igre onako grinderski. Razumem norme žanra ali u ovom slučaju ne bi škodilo da je kampanja bila i malo kraća.

Verzija za Switch donosi bolju grafiku i par drugih poboljšanja kao što je veoma simpatičan mount – Mii konj.

Svakako pošto najverovatnije niste igrali staru verziju igre, kao ni ja, sve će vam biti novo, ali ako ipak spadate u one igrače koji su već uložili dosta vremena u kreiranje svojih Mii-ova na starijim Nintendo sistemima postoji način da ih prebacite i u Switch verziju. Nintendo je otišao toliko daleko da je omogućio da prebacite i vaše Mii likove sa stare prve Wii konzole, ako je imate i dalje, samo što ih morate od tamo poslati na Wii U ili 3DS pa zatim sa njih prebaciti na Switch. Takođe, ako niste sigurni da li je ovo igra za vas tu je i besplatni demo iz kog save kasnije možete preneti i u punu verziju igre. Svaka čast Nintendo!

8/10

Miitopija je igra prepuna Nintendo šarma u kojoj ne treba da očekujte hardcore JRPG iskustvo, ali gomilu zabave i momenata za pamćenje da – posebno ako odvojite vreme da kreirate apsolutno sve likove u igri.