22.05.2024.

Kako je gotika prikazana u video igrama?

Svetski dan gotike

Zvanični sajt Svetskog dana Gota definiše ga kao dan kada gotska scena slavi svoje biće i priliku da svoje prisustvo učini poznatim ostatku sveta.

Svetski dan Gota ili gotike po nekima, nastao je u Engleskoj 2009. U početku kao Dan Gota, manjeg obima proslava gotičke subkulture inspirisana emitovanjem specijalnog niza emisija na BBC Radiju 6. Ove emisije su se fokusirale na različite muzičke subkulture tokom cele nedelje maja 2009, uključujući gotsku muziku, koja je emitovana 22. maja. DJ Goth sa sedištem u Velikoj Britaniji Lee Meadows, aka DJ Cruel Britannia asada poznat kao BatBoy Slim, napisao je Myspace blog na kojem je naveo  ideju o pokretanju Goth Day. To je naišlo na veoma pozitivan prijem pa 2010. on i londonski Goth DJ martin oldgoth koji namerno piše ime malim slovima, odlučuju da koncept prihvate globalno. Stvaraju zvaničnu web stranicu uz jako prisustvo na društvenim mrežama. Svetski dan Gota slavi subkulturne aspekte gotske kulture poput mode, muzike i umetnosti. To se dešava na umetničkim izložbama i muzičkim performansima.

A koje su to najpoznatije goth igre?

Gotički žanr koristi teme degradacije, užasa, emocionalnosti nad objektivnošću i natprirodnog sa namerom da izazove čuđenje, napetost i užas kod publike. Elementi gotičkog žanra fasciniraju stvaraoce i njihovu publiku već dva veka, a ni kreatori video igara nisu ništa drugačiji po tom pitanju.

Resident Evil 4

Od početka, od ruralne Evrope, Resident Evil 4 se odmah upušta u osećaj misterije i straha kada Leon Kenedi naiđe na celo selo začarano nekom nepoznatom silom. Kako igra napreduje, igrači se guraju sve dalje u ruke opakog kulta koji sprovodi svoju nauku sa planovima da oslobode kugu koja će porobiti planetu. Resident Evil 1 je takođe kandidat za vrhunske gotičke igre, a Resident Evil 4 uključuje religiozni simbolizam, sveobuhvatnu mračnost i očaravajući gotski zamak u kojem se odvija veći deo igre.

Bloodborne

Igra počinje dijalogom o važnosti krvi pa igrači odmah znaju da ih čeka jedno pakleno gejming iskustvo. Bloodborne ima najpromišljeniju radnju kada je u pitanju ovaj tip igara. Kao omaž Lovecraft-u, Bloodborne skoro neprimetno uključuje sve najbolje ideje pisca Kosmičkog horora. Kao Hunter of the Dream, igrači moraju da otkriju tajne Yarnham-a tako što će se krećući napred-nazad između Yarnhama kojeg su prestigle zveri i Lovčevog sna koji služi kao utočište za one u lovu. Tokom igre svi igrači saznaju više o izvoru čudesne krvi koja deluje i kao čudotvorni lek i prokletstvo u svetu, kao i mračno poreklo Univerziteta koje je pokrenulo događaje u igri.

Castlevania: Symphony Of The Night

Klasik inspirisan Stokerom mnogi smatraju jednim od najboljih Metroidvanijom svih vremena i jednim od najugodnijih bočnih skrolera u istoriji. Igrači igrajući kao Alucard, Drakulin polu-vampir sin, igrači moraju da istraže Drakulin zamak i ubiju vraćenog kralja vampira. Sa jednostavnom iodličnom radnjom, odličnom igrom, prijatnom estetikom i jednim od najupečatljivijih zvučnih zapisa svih vremena, Castlevania: Simphony of the Night je jedna od najboljih igara ovog žanra. Moramo napomenuti i da je zadivljujuće ostarila pa je i dalje je zabavno igrati je.

Dark Souls 2

U toliko poznatoj Dark Souls 2, igrači preuzimaju ulogu bezimenog čoveka koji je postao Undead ili onaj koji nije mrtav. Da bi sprečili njegovu transformaciju u Hollowa, bezumnog zombija bez slobodne volje, igrači moraju da pređu mračni, neoprostivi, srednjovekovni pejzaž da bi sakupili Velike duše četiri Stara Great Souls of four Old Ones.

Svaka od Souls igara je kandidat za listu, ali Dark Souls 2 zauzima posebno mesto kod igrača zbog svoje bogate radnje i usavršene težine, po kojoj je serija poznata. Jedinstven pogled na mračno srednjovekovno i japansko znanje u Dark Souls 2 je iskustvo koje morate da doživite.

Diablo 2

Putovanje u dubine pakla je osnovni element zapleta za gotički žanr. Diablo 2 je jedan od najboljih igara ikada koja je realizovala ovaj koncept uz korišćenje medija za video igre, a i jedna je od najvećih kompjuterskih igara ikada napravljenih. Svaki glavni deo Diablo franšize sadrži ovaj zaplet na neki način. Opšte je mišljenje da je drugi deo to uradio bolje od prvog.

Koje su vaše omiljene igre gorskog žanra?