Ova mama je gejmer
02.02.2021.
Autor: Danica Manojlović

Predstavljamo vam - Dejan Škuletić Kingston Technology

Business Development Manager - Balkan

Preko 13 godina rada u kompaniji kao što je Kingston je za svaku pohvalu i divljenje. Kako ste uspeli da se zaposlite tamo?

Pre Kingstona sam radio u distribuciji, u Pakom Distribution Sistemu i između ostalog bio sam zadužen i za Kingston portfolio. Bio sam PM za Kingston i u početku smo kupovali od centrale u Americi, a onda smo naknadno prebačeni na evropsku centralu u Londonu. Sa par procenata učešća u Kingstonovom poslovanju u Srbiji sam za par godina obezbedio svojoj kompaniji prvo mesto sa oko 40% i skrenuo pažnju na sebe ljudima zaduženim za našu regiju. Kada se otvorila pozicija BDM-a za Balkansku regiju ponuđeno mi je da apliciram, što sam bez razmišljanja prihvatio, obzirom da sam tokom skoro 4 godine rada sa njima upoznao Kingston iznutra i shvatio o kakvoj se, u svemu izuzetnoj kompaniji radi.

Da li je konkurencija bila velika?

Nije bilo previše kandidata, obzirom da su poziv da apliciraju za mesto dobili samo ljudi koji su se na neki način dokazali u radu sa Kingstonom. Bilo je tu i GM-ova nekih tada značajnih IT kompanija u Srbiji i regiji, ali eto posle 2 runde razgovora u Beogradu i Londonu, odlučili su se za mene. Nikad nisam pitao, ali pošto sam u kompaniji skoro 14 god, valjda se nisu pokajali.

Kingston u Srbiji pre 14 godina i sada?

Kingston je sinonim za kompjutersku memoriju i memorijske proizvode i to je važilo kako 2007 kada sam počeo, tako i danas. Tokom godina, menjali su se uslovi poslovanja, distributeri, i retail-etail partneri, ali je naša pozicija broj 1 u svim kategorijama ostala nepromenjena, svakog kvartala od 2007 do danas. Menjali su se samo procenti, uglavnom samo rasli, pa smo tako npr u DRAM modulima u Q4 2020 god došli do 63,1% tržišnog učešća dok je prvi sledeći  konkurent na 5.4%.

Koliko se kupac u Srbiji razlikuje u odnosu na ostale?

Razlikuje se samo u kupovnoj moći koja se onda ponekad odražava i na proizvode koji se kupuju. Uglavnom, ono što se sad dešava u nekoj zemlji Evrope desiće se i kod nas sa izvesnim zakašnjenjem. Svi bi umesto SSD-a od 240GB voleli da imaju 1 ili 2TB u svom računaru, samo je pitanje koliko ljudi to sebi može da priušti.

Koliko se tržište Srbije razlikuje i šta je potrebno možda promeniti da bi se našim kupcima ponudilo isto kao i ostalima?

Tržište Srbije liči na svako drugo, samo je pitanje razmera i vrednosnog obima. U svakoj zemlji imate po nekoliko dominatnih retailera koji prodaju sve od IT-ja do bele tehnike, i širok kanal manjih partnera koji se specijalizuju za neki segment. Ono što se razlikuje u Srbiji i regiji je da u svakoj zemlji EU imate nekog dominantnog etailera, bilo da je to Amazon ili neki veliki lokalni etailer. Kod nas svi retaileri imaju web shopove ali to nije dominantni način njihove prodaje.

Sa strane države, potrebno je da se shvati da nametanjem carina na proizvode koji se na tržištu EU prodaju naravno bez carina, ne donosi ništa dobro ni ekonomiji države, ni građanima.  Oni ionako nisu istog platežnog statusa kao većina građana EU a moraju da plaćaju više cene nekih proizvoda. Primer su slušalice koje se carine sa 15%.

Da li se dešava da vam se nekada ne odobre pojedini proizvodi za prodaju na našem tržištu? Razlog?

Kada god lansiramo novi proizvod a inicijalna proizvedena količina nije dovoljna da pokrije ceo svet, onda se ceo proces odvija u fazama. Najpre se pokriju veliki partneri, pa tek u drugoj ili češće trećoj fazi dolaze i manje zemlje na red. To je prosto neminovnost na koju svi učesnici u poslu kod navikli.

Kako je pandemija prošle godine promenila planove kompanije? Da li je Kingston uspeo da prevaziđe sve što je prošla godina donela, kako ste se organizovali za rad I kakvi su krajnji rezultati?

Posle prvog udara koji se desio u Aprilu kada je počelo zatvaranje velikog broja zemalja, osetio se strašan pad prometa. Neki segmenti, kao npr. flash memorijski proizvodi su potpuno zamrli. Međutim vrlo brzo, već u Maju, je krenuo snažan oporavak, i iz meseca u mesec smo beležili sve bolje rezultate. Na kraju se na nivou cele godine, kompanija u celini vratila na nivo poslovanja iz 2019, dok je naša regija doživela pravi bum i paradoksalno godinu smo završili sa najboljim rezultatom ikad. Svi segmenti su podjednako doprineli tome ali je gaming periferija ubedljivo imala najveći rast. Potražnja za HyperX gaming proizvodima je bila tolika da nismo mogli da zadovoljimo ni polovinu potražnje.

Videli smo neke od noviteta za 2021. Ali šta su po vama favoriti?

Zaista je bilo dosta novih proizvoda u prošloj godini, a tek će 2021 biti puna noviteta. Mikrofoni su imali procvat u 2020 a sa proširenjem portfolija u ovom segmentu očekujem jako puno. Takođe proširujemo portfolio wireless slušalica u svim segmentima ponude, pa će ovaj deo ponude biti jako značajan.

HyperX postiže fenomenalne rezultate I ima odlične kritike. Možete li nam reći više o proizvodima koji dolaze u toku 2021. godine?

HyperX slušalice su već najtraženije u svetu, a plan je da se taj nivo distigne i u drugim kategorijama. Već sam pomenuo nove serije wireless slušalica u svim pod-kategorijama (PC Audio, Console Audio, True wireless..) i u svim cenovnim rangovima. Tu su nove kompaktne tastature sa novim HX switchevima, novi miševi iz visoke klase itd.

Vaše lično mišljenje o gejmingu?

Gaming je postao način života novih generacija. U kući imam jednog 14-godišnjaka preko koga pokušavam da shvatim kako nove generacije razmišljaju, šta su im prioriteti u njihovim odnosima, na osnovu čega ocenjuju jedni druge. Shvatam da gaming u tome ima jako bitnu ulogu, pa ako nisi dobar gamer i tvoja pozicija u društvu trpi. Velika organizacija oko e-Sporta i poslovna strana cele price su faktori koji ukazuju da je sve oko gaminga postalo mnogo više od puke zabave.

Pre desetak godina su gejming periferije bile retkost. Čini se da je sada sve postalo gejming i postavlja se pitanje, šta je sa normalnim, poslovnim periferijama. Da li će Kingstom možda ponuditi neke miševe ili slušalice i za poslovne korisnike?

Za sada nema planova da se zalazi u segment “običnih” periferija. Međutim, dugoročni cilj HyperX-a je da pored gaminga bude značajan igrač i u lifestyle proizvodima. Postoje različite ideje oko novih proizvoda, ali o tome kad dođe vreme.

Kada neko toliko dugo postiže samo najbolje rezultate, ima li izazova?

Svaki dan je nova igra, nema stajanja.

 

Da li smo zaboravili da pitamo neko interesantno pitanje? Šta biste vi pitali Dejana?

 

 

Slični članci

13.
Jan.
2021.
Vesti/Najnovije
Kingston je prošlu godinu očigledno iskoristio u potpunosti i kompletno je spreman da ostane tu gde jeste, a to je pozicija lidera na tržištu S...