03.04.2021.
Autor: Stefan Mitov Radojičić

Persona 5 Strikers - Recenzija

Hteli ste još, dobili ste još

Znate kako ima ljudi koji su “Eh baš bi igrao tu igru ali...”.

Zamerke za Personu su uglavnom vezane za spore potezne bitke i možda previše taktike u kasnijim okršajima. Šta ako bi tako nešto moglo da se zameni sa bržom i haotičnijom akcijom? E pa na sreću istih Strikers radi upravo to.

Fanovi Persona serijala koji su igru gledali samo sa strane bez volje da se upuste u kompleksnosti njenih borbenih sistema će imati prilike da uživaju u eksplozivnoj hack and slash akciji sa mnoštvom protivnika, bez gubitaka svih ostalih sporednih sistema koji ovaj serijal čine jedinstvenim.

Strikers se direktno nastavlja na kraj originalne igre. Samim tim družina se ponovo okuplja posle četiri meseca i to tačno u vreme letnjeg raspusta. No aplikacija koju budu koristili da skupe potrebnu opremu, novi AI EMMA, će ih uvesti u novi nivo opasnosti i ponovo povratiti Phantom Thieves of Hearts u akciju. Ponovno vraćanje u metaverse i palate je definitivno nešto što nisu planirali i cilj će im biti da razreše ovu iznenadnu misteriju. Tokom avanture će im se naravno pridružiti još nekoliko novih i interesantnih likova.

Dodatni info koji se tiče Royal verzije originalne igre - ona se takođe nastavlja na njen kraj, ali pošto su obe rađene u relativno istom periodu, i studiji nisu sarađivali sa tokom priče, zauzeli su različite tokove. Ovo je više momenat račvanja nego direktnog nastavka ovog serijala.

Omega Force, razvojna divizija iz Koei Tecmo studija, je već odavno poznata po Dynasty i Samurai Warriors igrama kao i velikom broju licenci koje su obradili u istom stilu, od Gundam-a, preko Fist of the North Star, pa sve do Legend of Zelda i još mnogih drugih. Iako je kvalitet njihovih glavnih naslova drastično, skoro tužno, opao, njihovi projekti kad su u pitanju igre bazirane na drugim licencama jednostavno postaju sve bolji i bolji. Njihov rad na igrama kao što su Attack on Titan i Hyrule Warriors to definitivno pokazuje. Isto se može reći za Persona 5 Strikers.

Ako ste već igrali Persona 5, čitavo iskustvo će vam biti momentalno poznato i lako za snalaženje, osim glavnog gejmpleja, ili kad god krene fajt. Razvojni tim se ekspertski potrudio da implementira sve poteze koje persone mogu da izvedu, timsko mlaćenje, kao i neke elemente koje bi pre videli u anime verziji nego u igri, i sve to lepo bacio u blender i izmiksao u jedan akcioni set. U početku će vam se definitivno prsti gubiti po kontroleru dok shvatite sve kombinacije poteza i gde se šta aktivira, pogotovo kada dođu momenti gde elementi utiču jedan na drugi ili kad treba da ciljate lokaciju ili protivnika. Vremenom i aktivnim igranjem ćete se dovoljno snaći da možete da pravite ekspertske kombinacije zaslepljujuće sjajnih poteza. Svaki karakter će opet malo zakomplikovati situaciju, pošto svi likovi imaju sopstvene specijalne poteze i elemente.

Za razliku od običnih Dynasty Warrior naslova gde vas igra baca u ogromnu mapu punu protivnika, ovde ćete se šetati po uglavnom malim ili limitiranim koridorima i aktivirati manje bitke, uz dodatnu mogućnost šunjanja. Pored glavnog gejmpleja možemo napomenuti da su skoro sve ostale mehanike iz Persona 5 i dalje prisutne, samim time čineći da je ova igra takođe poprilično i RPG. Tu su dijalog opcije, kupovina i opremanje oklopom i oružjem za svakog lika, njihovo pojedinačno napredovanje, sporedni zadaci, pomaganje likovima ili članovima tima, kombinovanje i pravljenje persona, skupljanje recepata, istraživanje okoline. Ukratko, imaćete sa čime da se igrate i van tamnica.

Kao što je to slučaj bio i sa Hyrule Warriors, razvojni tim je i ovde 100% preneo vizuelni prikaz iz originalne igre. UI, opcije, pa čak i aktivacija sposobnosti i naravno izgled celog sveta i likova je u stilu originala. Naravno, porađeno je na animaciji i dodato je pregršt novih poteza, efekata i sinematika. Persona serijal je legendaran po svojoj muzici. Čak iako prezirete JRPG žanr i nikad ne biste igrali isti, obavezno preslušajte OST iz ovih igara. Ritam je još uvek zabavan i živahan, i lepo se uklapa u akciju iz same igre. Naravno, čućemo i dosta remiksa ili varijacija na originalne pesme. Glasovna gluma je sveprisutna i imaćete opciju između engleskih i japanskih glumaca.

Persona 5 Strikers je definitivno igra za fanove serijala koji bi hteli malo više akcije u svom blenderu punom natprirodnih dešavanja, mačaka koje pričaju i zgodnih tinejdžera. Naravno, ako možete brzo da se uključite u već ustanovljenu priču i njene elemente ili ste gledali anime, lako ćete nastaviti priču i skapirati šta se dešava. U suprotnom, narativ vam možda postane konfuzan. Ako pak niste ljubitelj Persona serijala, jedini drugi razlog da zaigrate ovaj naslov jeste ako vam stvarno nedostaje Dynasty Warrior tip igara.

ZA

• Persona 5 ali još više
  • Odlična akcija