VREMEPLOV recenzija igre Ratchet & Clank: Size Matters

Arhiva SVET KOMPJUTERA

PSPlay

Ratchet & Clank: Size Matters

Vladimir PISODOROV

1. septembar 2007.

O pustolovinama hrabrog Lombaksa sa planete Veldin, Ratcheta i njegovog vernog pratioca robota Clanka, bolje od ostalih upoznati su vlasnici PlayStationa 2. Prethodnih godina nastavci su se nizali kao na traci (Ratchet & Clank, Going Commando, Up Your Arsenal, Deadlocked). U borbama „dinamičnog dvojca” protiv sila mraka odsad će moći da uživaju i vlasnici PSP-a. Size Matters je prva, nadamo se ne i jedina igra iz Ratchet & Clank serijala za ovu prenosnu konzolu i predstavlja pravi praznik za oči i uši. Za razliku od prva četiri dela koje je potpisala softverska kuća Insomniac Games, razvoj je ovog puta poveren momcima iz High Impact Gamesa. Vesela družina ne samo da nije razočarala, već je u potpunosti opravdala ukazano poverenje.

Size Mattersu naši junaci sukobljavaju se sa naprednom vanzemaljskom rasom pod imenom Technomites. Njihovom vladaru Otou dozlogrdilo je što niko u univerzumu ne ceni njihova izuzetna dostignuća na polju tehnologije, već isključivo veličaju Ratchetove herojske poduhvate. Da bi promenio stvari u svoju korist, Oto podanicima naređuje da detaljno skeniraju Ratcheta i naprave armiju sofisticiranih androida-klonova, uz čiju će pomoć Technomitesi pokoriti univerzum.

Size Matters nije klasična third person „trči-skači-rokaj” igra, mada ćete najviše vremena provesti upravo seckajući neprijatelje raznim oružjem i atletski savladavati prepreke na terenu. U pojedinim misijama imaćete priliku da vodite i Clanka koji može da se transformiše u ogroman svemirski brod i u dogfight maniru obračuna se sa neprijateljskim vasionskim letelicama. Igračima na raspolaganju stoji pregršt zanimljivog oružja i gedžeta čije se odlike konstantnom upotrebom mogu unapređivati. Ratchet na sebe može da „navuče” i šest različitih tipova oklopa (naravno, ne odjednom) koji, ako dobro uklopite pojedinačne delove (rukavice, prsluk, čizme, kaciga...), mogu da obezbede raznolike specijalne mogućnosti. Nije daleko od istine konstatacija da Size Matters sadrži elemente avantura, role-play, akcionih i platformskih igara - sve u jednom paketu.

PSP-ov hardver pokazuje svu svoju moć ovim naslovom. Grafika je izuzetno kvalitetna, teksture su detaljne, a svaki svet koji ćete posetiti donosi drugačiji okoliš i drugačije neprijatelje. Animacija pokreta je savršena, ekran je prepun specijalnih efekata i eksplozija... Dijalozi, kojih ima poprilično, „podvučeni” su digitalizovanim glasom, muzičke numere su dinamične i raznovrsne.

Samo nekoliko detalja je nedostajalo da Ratchet & Clank: Size Matters okarakterišemo kao najbolju igru koja se dosad pojavila za PSP. Pre svega, zameramo neujednačenu težinu nivoa - pojava je posebno izražena u poslednje dve-tri misije. Obračuni sa šefovima oblasti, kao i uvek, više nerviraju nego što vas teraju da iz sebe „iscedite” poslednju kapljicu snalažljivosti. Konačno, katastrofalan sistem snimanja pozicija umoriće i najizdržljivije i nateraće vas da pojedine scene ponavljate i desetak puta kako biste iz njih izašli kao pobednik. Sve ostalo je čista desetka!