24.09.2022.

VREMEPLOV RECENZIJA IGRE Mario Strikers Charged Football

Arhiva SVET KOMPJUTERA

Mario Strikers Charged Football

Gradimir JOKSIMOVIĆ

1. septembar 2007.

Gledajući jednom prilikom video recenziju igre Mario Strikers: Charged Football, nekoliko članova naše redakcije izjavilo je uglas: „Ovo bih voleo da igram!” Oduševljenje petominutnim odlomkom koji prikazuje osnovne gameplay elemente pretvorilo se u buru toplih emocija kada se u redakcijskoj konzoli zavrtela ova neobična arkadna simulacija fudbala. Reka uspomena na „zlatne devedesete” i igre koje su nas doživotno opredelile za elektronsku zabavu u trenutku je sprala loše raspoloženje i otvorila vrata za jedno istinski relaksirajuće iskustvo.

Šta ovu, naizgled neozbiljnu igru, čini toliko privlačnom? To su frenetična atmosfera, živopisni likovi i kvalitetne tehnikalije, ali i apstraktan osećaj ispunjenosti i zadovoljstva kojim se završava svaka utakmica, bez obzira na ishod. Utisak koji je delom možda obojen ličnim afinitetima autora teksta izvesno neće prevariti ni mlađe igrače, naviknute na imperativ realizma i megalomanske konstrukcije savremenih sportskih simulacija. Zaboravite na trenutak verodostojnu fiziku, položaj Bekamove noge nakon šuta i način na koji je ošišana trava na „Kamp Nou” i usredsredite se na to kako da sprečite džinovsku kornjaču da vam izrešeta mrežu dok nezaustavljivo hrli prema golu. Vatromet gole zabave koja atmosferu diže do ushićenja i nimalo naivna taktička kombinatorika koja podjednako upošljava reflekse i sive ćelije kombinuju se u igru koju ne smete propustiti.

Ne dajte se zavarati „nintendolikom” spoljašnjošću Mario Strikersa. Igra je daleko kompleksnija nego što to prvi utisak nagoveštava i pruža dostojan izazov kako casual igračima, tako i prekaljenim veteranima koji traže predah nakon osvojenog kupa šampiona u PES-u. Utakmice se odvijaju u specijalno konstruisanim arenama, gde osam igrača - po četiri na svakoj strani, ne biraju način na koji će napuniti protivničku mrežu. U ekipama se nalaze popularni likovi iz Nintendovih igara, na čelu s braćom Mario. Junaci imaju jasno izražene osobenosti u snazi i stilu igre koji preferiraju i na osnovu kojih se smeštaju u zonu odbrane ili napada: neki koriste brzinu, a drugi specijalne moći koje se aktiviraju dugim pritiskom na taster za pucanje.

Golovi se lakše postižu nakon višestrukih kombinacija, a najefikasniji način za brzu nadoknadu deficita su combo šutovi, koji su isključiva privilegija kapitena tima. Uspešno izveden combo u jednom cugu može da napuni mrežu protivničkog golmana do vrha i potpuno preokrene rezultat. Po terenima su rasuti dodaci koji igraču daju specijalni moći, ali i brojne prepreke. Treba računati i na ometajuće faktore sredine u kojoj se utakmica odvija - krava u vrtlogu tornada koja se kotrlja po terenu i ruši sve pred sobom je vrhunac urnebesa. Fer-plej ne postoji ni kao pojam, pa se nemojte ustručavati od grubosti kad god je potrebno, iako će publika negodovati. U igri postoji još sijaset fazona i komičnih detalja koje ćete otkrivati danima.

Naročitu pohvalu Mario Strikers zaslužuje i kao prva online igra za Wii. Za igranje preko Interneta, međutim, potreban je poseban kôd, različit od onog koji se koristi za pristup Mreži preko konzole. Sve u svemu, vankuverski studio Next Level Games - zanimljivo, stacioniran u komšiluku kanadskog ogranka EA Sportsa (autori FIFA serijala) - odradio je izvanredan posao. Uprkos manjim propustima na tehničkom planu, pre svega u domenu AI rutine, Mario Strikes: Charged Football nominujemo za jedno od najviših mesta na top-ten listi ovogodišnjih hitova.

Platforma:
Wii
Veličina: