22.12.2022.

NOVOGODIŠNJA AKCIJA - Star Wars Jedi: Fallen Order

Star Wars: Jedi Fallen Order ima sjajnu i autentičnu atmosferu

Recenzija Games-Serbia

Uposlednjih par godina jedini uspešan studio pod okriljem EA-a je Respawn Entertainment, mnogima poznat po Apex: Legends Titanfall igrama. Posle neuspeha sa Star Wars: Battlefront serijalom, rukovodstvo EA je odlučilo da Respawn bude taj koji će preuzeti odgovornost i početi sa razvojem nove singlplejer Star Wars igre po imenu Jedi Fallen Order. Njihovi dosadašnji naslovi su bili isključivo orijentisani ka multiplejeru, pa je ova vest kod dela publike protumačena loše, uprkos prethodnim uspesima razvojnog tima.

Moram da priznam da sam i ja bio poprilično skeptičan kada sam pročitao prvu vest da će na igri raditi Respawn Entertainment. Nije mi nikako bilo jasno zbog čega bi neko za singlplejer igru angažovao studio koji se profilisao u razvoju multiplejer naslova. No, postavio sam sebi jedno logično pitanje – ko bi drugi u okviru EA-a mogao bolje da odradi ovaj posao?

Star Wars: Jedi Fallen Order ima sjajnu i autentičnu atmosferu, ukrašenu prepoznatljivim likovima i fantastičnim obračunima. Priča nažalost ima uobičajene motive i prepoznatljiv tok radnje, ali je predstavljena na dinamičan način. Događaji su živopisno predstavljeni kao u svakom Star Wars filmu, dok su dijalozi vrlo emotivni i interesantni. Glasovna gluma je fantastična i dobro je usklađena sa likovima, a među poznatijim glumcima se ističu Forest Vitaker i Debra Vilson. Kada je reč o likovima, veoma mi je zasmetalo što su izrazi lica protagoniste Kala Kestisa u pojedinim momentima tupi i smešni.

Temelj za gejmplej je nalik igrama koje proizvodi From Software, a Jedi Fallen Order najviše sličnosti ima sa Sekiro: Shadows Die Twice. Dešavanja se odvijaju na pet različitih planeta, prepunih nemilosrdnih neprijatelja i interesantnih mesta. Svet nije u potpunosti otvoren za istraživanje, a napretkom se otključava pristup novim lokacijama. Čekpointi su postavljeni na specifičnim mestima i predstavljaju mesto za meditaciju, odnosno za regenerisanje zdravlja i unapređivanje veština. Nekad je teško uočiti mesto na kome se nalazi čekpoint, pogotovo ako ste dosta udaljeni od ekrana. Svaki put kada se “odmorite” kod čekpointa, stari neprijatelji vaskrsavaju, a moguće ih je naći na istim mestima na kojima ste se ranije sa njima sukobili.

Igra je podeljena u više težina: najlakša ne nudi nikakav izazov i namenjena je onima koji žele da se upoznaju sa radnjom igre, dok su ostale tri veoma zahtevne, a razlikuju se po tome koliko su neprijateljski udarci jaki i koliko morate da budete precizni pri odbijanju napada protivnika. Borbe su isključivo okrenute ka korišćenju svetlosnog mača i sile i predstavljaju pravi test vaših veština kao igrača. Star Wars Jedi: Fallen Order vas neće dovesti do očaja jer je koncept mnogo pravedniji u odnosu na Dark Souls franšizu.

Pali ste sa litice? Nije gejm over! Ubio vas je protivnik? Niste izgubili sav XP! Protivnici su sami po sebi dovoljno teški i veoma raznovrsni, pa vam dodatna ograničenja nisu uopšte potrebna. Kontrole su jednostavne i lepo raspoređene, pa igrač može brzo da ovlada različitim potezima i tehnikama. Igra je prvenstveno namenjena za igranje na kontroleru, ali moguće je koristiti miš i tastaturu. Istraživanje sveta se nagrađuje novim veštinama i boljom opremom za vas i vašeg saputnika, malog robota zvanog BD-1. Na putu ćete pronalaziti svakakve stvari, neke će biti od posebne važnosti za napredak, dok će druge biti kozmetičkog tipa. Moguće je menjati izgled vašeg svetlosnog mača, vašu odevnu kombinaciju, izgled robota i svemirskog broda. Nažalost, mene je razočarao izbor jer je veoma oskudan i svodi se na par različitih kombinacija.

Kod menjanja odeće uglavnom se izbor svodi na menjanje boje ponča

Ako izuzmemo to što likovi imaju loše odrađenu kosu, onda je igra grafički dovedena do savršenstva, kada je reč o današnjoj generaciji konzola. Animacije su tečne i veoma lepe, pogotovo kada je u pitanju korišćenje svetlosnog mača. Način na koji se glavni lik kreće je ponekad trapav, naročito ako se vrti u krug. Na PS4 konzoli sam imao dosta problema sa frejmrejtom jer je redovno padao u neočekivanim momentima. Interfejs je pregledan i jednostavan, a oduševilo me je to što su dozvolili igraču da menja veličinu teksta. Nijedan cutscene ne može da se prekine, što će sigurno nervirati one koji su došli samo zbog seckanja i uništavanja.

Star Wars: Jedi Fallen Order se pokazao kao sjajna akciona avantura, prepuna zanimljivih momenata i zabavnih borbi. U pojedinim trenucima pentranje po mapama ume da dosadi jer ne predstavlja nikakav izazov. No, aktivnosti su veoma lepo izbalansirane i konstantno se prepliću, pa igra nikada nije monotona. Respawn Entertainemnt je opravdao poverenje izdavača i ulio nadu igračima da EA ne plasira samo konfekciju.

Autor teksta: Filip Kojić