Vesti/Najnovije
18.05.2021.

Mass Effect Legendary Edition

Idealno za sve koji igraju na konzolama

Mass Effect Legendary Edition je objavljen na Steam-u u petak. Iznenađenje je bio više nego mlak prijem.Veći deo dana su dobijali mešovite ocene korisnika na Steam-u a onda se odjednom situacija promenila i krenuli su samo pozitivne kritike. Subota je već bila jakooo pozitivna. U čemu je tajna? Standardno, mnogi su dali loše ocene zbog tehničkih problema sa kojima su se suočili. Nisu svi imali probleme i realno... igra je igra. Priča, grafika i naracija. Ostalo se da srediti!

Prvi Mass Effect je dobio najviše pažnje, što ima smisla s obzirom na to da je igra ostarila i to ne baš najbolje. Čak i kada je lansirana 2007. godine, prva igra je bila nekako gruba, nedefinisana do kraja, jer je BioWare još uvek pokušavao da shvati kako uravnotežiti akciju sa sistemima za igranje uloga. Jedinstvena naučnofantastična budućnost Mass Effecta uvek je pobeđivala nad bilo kojim manama ili frustracijama, ali vraćanje u proživljavanje ovih sjajnih trenutaka dolazilo je uz neka ne baš najlepša sećanja. Sa unapređenjima u Legendary to više nije slučaj..

Mass Effect Legendary Edition je paket od 100 GB koji sadrži remaster verzije Mass Effect 1, 2 i 3 (minus multiplayer) i sve DLC (osim Pinnacle Station). Kao najstariji, Mass Effect 1 je dobio najviše pažnje. Zajedno sa grafičkim remasterom, borba je modifikovana kako bi se osećala više kao u Mass Effect-u 2 i 3, a neki će možda biti razočarani što su originalni snažni RPG sistemi opušteni. Na primer, sada imate tačnu metu, a ne krug koji labavo sugeriše gde će vaši meci ići.  Ipak, detaljna kritika dizajna nije u fokusu trenutnih Steam recenzija. 

Podešeni su mnogi mehanički aspekti, od uklanjanja ograničenja oružja zasnovanog na klasi do pružanja modernijeg HUD-a, ali neke promene se čine značajnijima od drugih. Na primer, nove Mako kontrole su napravile ogromnu razliku u uživanju u igri. Zloglasni Mako, istraživačko vozilo sa svojim zbunjujućim pokretom koji izaziva gravitaciju, takođe je dobio redizajn kontrola. Originalna verzija se osećala poput igračke koja se odbija od predmeta, naizgled nasumično. Ova nova verzija je mnogo stroža, sa manje lepršavom fizikom, što čini posećivanje stranih svetova mnogo manje frustrirajućim iskustvom. Mako očito uzima inspiraciju za dizajn iz Nomada „Mass Effect Andromeda“, oseća se i kontroliše upravo kao to vozilo.

Nadograđeni FPS povećava brzinu i donosi glatku borbu u odnosu na original, koji se ponekad osećao tromo. Primetni su bili padovi FPS-a u borbi tokom delova sa ogromnom količinom neprijatelja, poput završnog dela na Ferosu. 

Šepardov radijus okretanja zahteva izvesno navikavanje, a pronalaženje prave osetljivosti miša je pomalo nezgodno. Kontrola miša je baš onakva kakva je bila u originalu, mada možda remasteru nije bilo potrebno da replicira taj aspekt starog PC porta. Čini se da se kamera ponekad vrti nejednakom brzinom. Pored toga, bolji uglovi kamere pomažu scenama da ih osećate više kao organske, ali, na žalost, neke nedostatke i dalje prenose originalni unosi, poput likova ukočenih pokreta ili neugodnih manira. Takođe i dalje primećujete povremeno tehničko štucanje. Ultrawide podrška ne uključuje cut scene u formatu 16: 9 sa crnim delovima. Nema FOV slajdera. Iako je prilično tipično za igru trećeg lica da nema FOV postavku, ovde je to iznenađujući propust ako znamo da remaster uključuje odličan režim fotografije sa podesivom kamerom. Možda postoji nešto nezgodno u podešavanju određenih nivoa ili prelaza u cutscene za rad sa FOV-om.  Bez obzira na slučaj, igrači računara retko pronađu igru u koju ne mogu da promene FOV.  Doduše, pokušajte sa ispravkom koja je izašla, a mod možete da preuzmete  i on će vam omogućiti da promenite FOV u odnosu na osnovnu postavku od 70. 

MELE nudi jednu od najboljih vizuelnih nadogradnji u novijoj remaster istoriji. Ali najbolja nadogradnja trilogije je skraćeno vreme učitavanja. Zloglasne sekvence lifta možete preskočiti pritiskom na dugme nakon približno 6 sekundi. Svaka sekvenca se neverovatno brzo povezuje sa sledećom. Stvara filmski osećaj koji pokreće narativ čak i više nego što su to radili originali.

Vratimo se na kontrole i pucanje u ME1 koje je znatno poboljšano i bliže igranju ME2, uz blaže ciljanje i sve različite tipove pištolja koji su korisni od početka. Nećete zaboraviti da igrate stariju pucačinu, ali to čini ovu prvu igru mnogo boljom. Ovde se vizuelna poboljšanjanajviše vide, posebno u detaljima koji su dadati u bujno okruženje. Sada je tu bogatija vegetacija, novi efekti čestica i poboljšano osvetljenje. Strukture ovih nivoa se nisu promenile, ali način na koji su vizuelno poboljšani čini ih zanimljivijim za istraživanje i zaustavićete se sigurno više nego ste planirali ili učinili to ranije.  

Vizuelna poboljšanja nisu toliko velika u ME2 ili ME3, ali sve u svemu izgleda bolje. Neprijatelji i strane vrste su najviše profitirali, ali starost trilogije ogleda se u slabo sinhronizovanim ljudskim licima. Međutim, likovi poput Mirande izgledaju prirodnije, zahvaljujući boljem osvetljenju i realističnijoj šminki uz njenu puniju kosu. Pored toga, većina oklopa i casual odeće ima bolji sjaj i realistične nabore, posebno na likovima poput Tali i Liare. Ovo se mogu činiti kao mali detalji, ali su uočljivi, dodajući uronjenost i samo čineći igre lepšeg izgleda.

Ne možete da podesite zvuk i titlove na različite jezike i to je pomalo glupo jer je previd koji se može popraviti u prvom unapređenju. Videćemo. 

Možda su najzanimljivija suptilna, nenajavljena podešavanja koja je BioWare uneo u priču. Programer projekta Mac Valters je izjavio da je tim zajednički nastojao da svaku igru objedini u jedno, kohezivno iskustvo. Nekoliko manjih likova na Citadeli u ME1 će vas iznenaditi svojim izgledom. Yeomen Kelly Chambers na primer u ME2 dobija redizajn koji bliže odgovara tome kako se pojavljuje u ME3. Biće zanimljivo videti šta 'e se sve od podešavanja još pronaći tokom igranja.  

Deo zabave je što je čitava trilogija lako dostupna na jednom mestu i znači mogućnost igranja igara unazad i gledanje evolucije i poboljšanja između unosa. Nove opcije prilagođavanja izgleda vašeg avatara nisu sjajne, ali svideće vam se prirodnije teksture kose. Novi režim fotografije takođe vam omogućava da snimite svoje omiljene trenutke. Prilično je standardno i obavlja posao, ali filteri su ograničeni. Još jedan sjajan aspekt ovog paketa je što sadrži veći deo DLC-a. Tu su Citadela, Lair of the Shadow Broker i Leviathan. Nažalost, Pinnacle Station nije uključen zbog nemogućnosti oporavka izvornog koda, a BioWare je trenutno odlučio da ne prenese u Mass Effect 3 multiplayer. Ovo poslednje je najveći propust koji je mnog razočarao. U najmanju ruku, napredak galaktičke spremnosti za jednog igrača više nije vezan za ovo.

Čak i svih ovih godina kasnije, komandant Shepard je moćna sila koja ispunjava njihov ikonski status, a trilogija je i dalje zadivljujuća i vredna vašeg vremena. Legendarno izdanje pruža odličan način da doživite ovu moćnu priču, dodajući tek toliko poboljšanja da stvorite bolje iskustvo, a da istovremeno ostanete verni originalu. Ako ste dugogodišnji obožavalac ili niste imali priliku da igrate kroz jednu od važnih franšiza u igrama, ne tražite dalje od ovog remastera.

Zajednicu Mass Effect čini posvećena baza obožavalaca koja je radila na bezbroj PC modova kako bi poboljšali iskustvo originalne trilogije. Ovi modovi kretali su se od grafičkih nadogradnji i nadogradnji tokom vremena, do obnavljanja izrezanog sadržaja, do stvaranja dodatnog sadržaja priče i potpuno različitih završetaka. Neki od njih su fantastični dodaci koji obogaćuju iskustvo bez izneverivanja prvobitne vizije koju je BioWare imao za ove igre. BioWare je izjavio da je zapravo koristio modove zajednice kao reper za MELE. Tehničke komponente između njih, poput grafike i vremena učitavanja su uporedive, ali modovi imaju prednost u pogledu dodatnih iskustava koja pružaju. Samo pogledajte modove poput Expanded Galaxy Mod, koji dodaje prilagođavanje broda i dodatne bočne zadatke, Ken and Gabby Recruitment Mod, koji vraća presečenu scenu iz ME3, i ME2 Squadmate Pack Mod, koji vam omogućava da koristite ME2 u ME3 u odgovarajućim trenucima priče.

Pošto ostaje nejasno kako i kada će MELE biti kompatibilan sa modingom, PC igrači će možda želeti da sačekaju sa kupovinom MELE. Modovi zajednice za originalne igre pružaju uporedivo iskustvo sa dodatnim pogodnostima koje MELE ne može da ponudi. Oni koji očekuju novi sadržaj ili promene naracije treba da smanje svoja očekivanja i tu se postavlja pitanje „da li biste trebali kupiti ovu igru?“.

Ali ako ste igrač konzole ili neko ko ne želi da se bavi modingom i želi samo prikladan paket sa svim sadržajem originalne trilogije, onda je MELE za vas.

Povezani proizvodi

Sačuvano u omiljne
PS4 igre PS41103
Mass Effect Legendary Edition sadrži osnovne sadržaje i preko 40 DLC  iz Mass Effe...
Motivišuće
Kreativno
Prilagođeno uzrastu
3.999,00 RSD
Vrsta
Nova
3.999 ,00 RSD
Korišćena
2.499 ,00 RSD

Slični članci

04.
Feb.
2021.
Vesti/Najnovije
Remaster Mass Effect trilogije pod nazivom Mass Effect Legendary Edition stiže u maju. A kako bi trebalo da se pripremimo?
23.
Dec.
2020.
Ova mama je gejmer
Verujte nam da pregled ove 2020 godine u gejmerskim brojkama izgleda jako interesantno. 
09.
Nov.
2020.
Vesti/Najnovije
BioWare je napokon potvrdio da radi na remasteru Mass Effect trilogije.