PC
12.03.2023.
Autor: Miloš Hetlerović

Udobne slušalice za svakoga: SteelSeries Arctis Nova 1 recenzija

Unapređene

SteelSeries je već neko vreme svoje Arctis slušalice pozicionirao kao izuzetno udobne gejming modele koji daju vrlo solidan zvuk. Međutim sada su izbacili redizajn cele serije, pod zajedničkim nazivom Arctis Nova, sa kojim zapravo žele da sve ove najbitnije karakteristike podigne na još viši nivo. Interesantno je primetiti da sada svi modeli, uključujući i budžetski Nova 1 koji smo testirali, dele sve najbitnije karakteristike.

Arctis Nova 1

SteelSeries Arctis modeli su bili poznati pre svega po svojoj udobnosti, međutim ona nije bila jednako raspoređena kod svih modela pa su jeftiniji modeli dobijali običan headband, dok su skuplji imali odlično rešenje sa skijaškom trakom. Sada se od te prakse odustalo i svi modeli praktično dele isti dizajn koji je dodatno unapređen – sada svi imaju sistem koji je nazvan ComfortMAX i koji se sastoji iz headbanda ispod koga se nalazi fleksibilna traka slična onoj na skijaškim naočarima. Pritom ta traka sada može i da se podešava u nekoliko nivoa, tako da se dobija odlično podešavanje i za ljude koji imaju manju ili veću glavu.

Sve to kada se upari sa relativno malom težinom slušalica koja u slučaju modela Nova 1 iznosi samo 236 grama i naušnicama od memorijske pene koje su presvučene finom tkaninom, ostavlja utisak udobnosti kome malo drugih slušalica može zapravo da parira, pogotovo u dužim gejming sesijama. Dobra stvar je i što se svi Arctis Nova modeli mogu položiti na sto, što olakšava skladištenje ili transport, to jest kada slušalice hoćete negde da ponesete sa sobom. Još jedna dobra stvar je što se sve kontrole jačine zvuka, mikrofona, povezivanja i drugog sada nalaze na samim slušalicama, pa su vam uvek vrlo lako i brzo dostupne.

Nova 1 se na uređaje povezuje preko standardnog 3.5mm audio džeka, što mu omogućava širok spektar platformi na kojima je sertifikovan za korišćenje – od PC računara, preko mobilnih telefona, pa do PlayStation, Xbox i Nintendo konzola, praktično je sve pokriveno. Naravno, pod sve mislimo na uređaje koji imaju 3.5mm izlaz, što je sada nekako sve više u drugom planu. Ono što je super stvar jeste što su ovo relativno jeftinije slušalice sa kojima nema mnogo razmišljanja – gde god da ih priključite rade, a pored toga na raspolaganju imate i ceo set Arctis Nova funkcionalnosti.

Bitna stvar za komunikaciju u današnjim igrama je naravno i kvalitet mikrofona koji je ovde dodatno poboljšan korišćenjem ClearCast Gen 2 noise cancelling tehnologije na svim modelima, koja može da smanji okolne šumove do čak 25 dB, nezavisno od toga na kojoj platformi ih koristite. Sam mikrofon se potpuno uvlači u slušalicu, a kada ne želite više da pričate dovoljno je samo da ga spakujete.

Poseban napredak u svim domenima zvuka ipak predstavlja novi Sonar softver kojim možete da podešavate praktično svaki parametar zvuka do nivoa profesionalnih uređaja, i to možete raditi na svim uređajima iz Arctis Nova serije. Ukoliko ne želite sami da podešavate sve detalje možete iskoristiti neki od ponuđenih preseta zavisno od tipa igre, ili pak neki od preseta koje su kreirali čak i sami developeri. Jedan takav slučaj je za Destiny 2, gde su podešavanja napravljena od strane ljudi koji su radili na igri.

SteelSeries Arctis Nova serija slušalica zaista donosi impozantna unapređenja u odnosu na prethodne modele, pre svega po pitanju udobnosti i lakoće korišćenja, ali i na polju zvuka koji je i do sada već bio na zavidnom nivou. Lepo je primetiti da sva unapređenja ima i Nova 1 model, pa bi on prosto mogao da bude preporuka za one koji ne žele mnogo komplikacije oko povezivanja već žele gejmerske slušalice koje jednostavno rade. U tom smislu i cena od nekih 70 evra nije previsoka za ovaj kvalitet izrade i ostale funkcionalnosti koje dobijate, pre svega na nivou udobnosti gde im ne mogu parirati ni neki solidno skuplji modeli.