Vesti/Najnovije
15.07.2022.

NACON brend u Games radnjama

Nova distribucija na našim policama

Kupci u Srbiji odnedavno imaju jedan "novi" stari brend u ponudi u našim radnjama. U pitanju je NACON.

Iako će Vam google reći da je brend nastao 2019. godine, ono što nije toliko poznato je da u pitanju više akvizicija i rešenje jednog poznatijeg brenda da učvrsti svoje mesto na tržištu.

Osnovan u oktobru 2019, nakon odluke koju je doneo Bigben da konsoliduje sve komponente svog odeljenja za video igre, Gaming Division u novi entitet, NACON je čistokrvni igrač u video igrama, izdavaštvu i razvoj video igara, kao i kada su u pitanju dizajniranje i distribucija vrhunske opreme za gejming.  

Stvaranje NACON-a imalo je nekoliko ciljeva: spajanje izdavaštva i periferija pod jakim brendom, koncentrisanje stručnosti i talenata profesionalaca koji rade u istoj industriji, ali i maksimiziranje sinergije vertikalnom integracijom uključenih aktivnosti u cilju stvaranja vrednosti.

NACON zna da su video igre su postale ključni deo industrije zabave. Sa prodajom od 164 milijarde dolara u 2018. (izvor: IDG Report 2019), gejming se sada nalazi odmah iza televizije kao drugo po veličini svetsko tržište zabave, nudeći ogroman broj mogućnosti. Revolucija striminga, koja je prvo transformisala film i muziku, sada je stigla u industriju video igara. Streaming se nedavno proširio mnogo dalje pošto je većina glavnih igrača (Sony, Microsoft, Google itd.) pokrenula nove platforme za digitalnu distribuciju.

Segment konzola je drugi po veličini na globalnom tržištu u smislu platformi za video igrice i ostaje najdinamičniji, sa prihodom od 46,9 milijardi dolara u 2018. Očekuje se da će prihodi dostići 67,0 milijardi dolara u 2023., a procenjena prosečna stopa rasta od 7,4 % u periodu od 2018. do 2023.  Dolazak novih platformi za distribuciju onlajn sadržaja (kao što su Steam na Zapadu i Free to Play u Aziji) dao je dalji podsticaj segmentu PC igara od 2010.

Kao NACON, koji je fokusiran na video igrice, mnogi proizvođači su se ponovo pozicionirali na ovom živahnom tržištu. U 2018, segment je zabeležio 9. uzastopnu godinu rasta u Francuskoj i ostvario globalnu prodaju od 41,9 milijardi dolara. Danas su brojke još bolje.

Tržište se nekada vrtelo oko fizičke distribucije, pri čemu su izdavači igrali dominantnu ulogu. Danas digitalna prodaja još više raste i čini više od 50% prodaje na Sony PlayStation i Microsoft konzolama. Ovo olakšava uspostavljanje novih platformi za distribuciju i podstiče nalet novog sadržaja.  

Uspon cloud igara, podstaknut neposrednim dolaskom 5G tehnologije, je još jedan ključni korak u velikoj transformaciji koja se dešava na tržištu video igara. Tehnološke promene koje proizilaze iz navedenog će povećati potražnju za vrhunskim sadržajem i hardverom, kao i omogućiti bržu monetizaciju igara nakon lansiranja.

Uspeh izdavača video igara sada zavisi od tri faktora: vrhunskog kvaliteta, širokog i raznolikog asortimana proizvoda i brzog vremena za izlazak na tržište.  NACON-ov poslovni model programera/izdavača kombinuje najbolje iz oba sveta u proizvodnji video igara: Manji rizik izvršenja zahvaljujući vertikalnoj integraciji: poboljšano praćenje projekta, bolje predviđanje poteškoća u proizvodnji i bilo kakvog potencijalnog prekoračenja ili kašnjenja, i kontrola nad budžetima. Ostvarivanje 100% vrednosti: Marža i autorski honorari koje zarađuju studiji ostaju unutar grupe. Ekspertiza i R&D se čuvaju u kompaniji.

NACON sada sprovodi strategiju sticanja stručnih razvojnih studija. Ovo je, u stvari, prirodno proširenje poslovanja izdavača vođeno tržištem, u kojem on stiče stručnost u kreiranju sadržaja i objavljuje sopstvene igre. Model programer-izdavač je sada u srcu NACON-ove strategije; pokrivajući ceo lanac vrednosti od dizajna do prodaje igre, NACON prati tržišne trendove i beleži celokupnu finansijsku vrednost svojih igara.  Ove akvizicije su omogućile NACON-u da uhvati neko izvanredno znanje, izgrađeno u nizu produkcija sa iskusnim programerima poznatim po kvalitetu svojih igara, ali i sa brendovima za periferije koji su poznati po svom kvalitetu.

NACON studiji zapošljavaju više od 300 programera koji su strastveni za igranje igara, u različitim velikim gradovima koji imaju napredne sektore igara: Pariz, Bordo, Lion, Montreal i Milano. Sa svojom mrežom ljudi koji imaju dugogodišnje iskustvo u razvoju najsavremenijih igara, NACON-ov cilj je da poveća udeo igara razvijenih u kompaniji sa 50% na 70% u kratkom vremenskom periodu. Strategija sticanja razvojnih studija takođe ima za cilj da ubrza kreiranje originalnog, ekskluzivnog vlasničkog sadržaja.

AA segment tržišta igara obuhvata sve igre sa obimom prodaje od 0,2-3,0 miliona primeraka i budžetom od 1-20 miliona evra.  NACON je fokusiran na objavljivanje i razvoj AA igara, i trenutno ima liniju od više od 100 video igara za konzole i PC. NACON se razlikuje od konkurencije fokusirajući se na targetirane oblasti koje AAA izdavači zanemaruju i zbog toga su manje konkurentni. Ove „stručne igre“ spadaju u četiri kategorije: trke, sport, simulacije i avanture. Kompanija je takođe proširila svoju ponudu kako bi obuhvatila avanturističke igre i RPG igre, kupovinom studija koji su specijalizovani i poseduju intelektualnu svojinu u tim oblastima. 

To je sve kada su u pitanju ige, ali veliki deo ponude kompanije su periferije za najtraženije konzole, modernog dizajna i u trendu. Svi su čuli za RIG ali malo njih zna da ih je preuzeo NACON. BIGBEN Grupa je 2020. godine objavila da njena podružnica NACON preuzima slušalice za igre i RIG™ brend kompanije Plantronics Inc. Razvoj aktivnost oko RIG™ slušalica, posebno na američkom tržištu gde su brend i prodaja ovih specifičnih proizvoda posebno dobro uspostavljeni je dokazala koliko su ovi ljudi fokusirani na gejming. Pored međunarodnog proširenja na američko tržište, ova operacija je omogućila NACON-u da značajno ojača i proširi svoju ponudu dodatne opreme, zahvaljujući veoma komplementarnim RIG™ proizvodima čiji su kvalitet prepoznali igrači, ali i da uspostavi i ojača premium pozicioniranje svog Nacona brenda.

 

 

Povezani proizvodi

Sačuvano u omiljne
Kompaktan, ali moćan, ovaj zvanično licencirani PS4 žičani kontroler jedan je od NACON...
Motivišuće
Kreativno
Prilagođeno uzrastu
4.999,00 RSD
Vrsta
Nova
4.999 ,00 RSD
Sačuvano u omiljne
Kompaktan, ali moćan, ovaj zvanično licencirani PS4 žičani kontroler jedan je od NACON...
Motivišuće
Kreativno
Prilagođeno uzrastu
4.999,00 RSD
Vrsta
Nova
4.999 ,00 RSD
Sačuvano u omiljne
Nacon Asymmetric Wireless Controller je zvanično licencirani bežični PS4 kontrol...
Motivišuće
Kreativno
Prilagođeno uzrastu
6.999,00 RSD
Vrsta
Nova
6.999 ,00 RSD

Slični članci

14.
Apr.
2022.
Vesti/Najnovije
Da li ste pomislili da prsten za igranje može drastično da promeni uspeh igre?
12.
Nov.
2021.
PC
Sve je u jednostavnosti!
14.
Oct.
2021.
Playstation
Izgledaju kao one gumene bombone u radnjama, neki su i sličnih boja ali definitivno prave razliku u igranju. A kako je sve krenulo?