NOVOGODIŠNJA AKCIJA - T2 i RockStar Games

Za svakoga ponešto

T2 i pripadajuća kompanija RockStar Games svake godine naprave akciju sa najpopularnijim naslovima po extra cenama. Ni ova godina nije drugačija.

Šta je to što nam T2 nudi?

Borderlands 3 Ultimate

Deo recenzija Play!Zine

Skoro 8 godina je prošlo od kad smo hteli da pravimo bicikle od mesa, od kad smo jurili najbolji loot i od kad smo se manje-više oprostili od Handsom Jacka. Borderlands 2 je unapredio sve što je bilo loše ili što je falilo kecu i tokom godina je postala kultna igra. Najavom trojke, fanovi su bili van sebe od sreće (i ja među njima) i nadali smo se da ćemo dobiti veran nastavak koji ova franšiza zaslužuje. Mada, izgleda, BL2 je postavio previše visoke standarde, koje BL3 u nekim segmentima nikako ne može da dostigne.

Priča se direktno nastavlja na Tales from the Borderlands od Telltale Games (fenomenalna igra, topla preporuka). Lilith, vođa Crimson Raidera je preokupirana analizom mape, koja pokazuje lokacije Trezora raširenih po galaksiji, dok se na Pandori razvija nova sekta pod imenom Children of the Vault, koja okuplja sve bande pod vođstvom Calypso blizanaca kako bi vladali galaksijom (valjda?).

E, sad… Kroz trejlere i promo klipove, blizanci su predstavljeni kako okrutni, hladni antagonisti sa planom. Ali već od prve scene kad se njih dvoje pojave, Borderlands ludost izvire iz njih. Ceo njihov fazon se vrti oko kulture jutjubera i strimera, i ne prođe momenat sa njima da se ne spomene „like, comment and obey“. Ovaj fazon bi bio mnogo zanimljiviji pre par godina, ali sad je nekako više transfer blama nego kritika na onlajn video kulturu. U svakom slučaju, cela njihova pozadina je mlitavo napisana i više su parodija samih sebe, nego zapravo pravi antagonisti kao što je bio Handsom Jack. Retorike su im loše, fazoni bajati, a nemaju to neko iskonsko zlo koje je Jack donosio sa svojim forama i ponašanjem.

Borderlands 3 nije loša igra. Zabavna je, u neku ruku duhovita i nagrađuje igrača konstantnim novim tipovima oružja. Raznovrsni načini da izgradite svoju ekipu i sposobnosti novih likova, donose prilike za interesantnim i dubokim buildovima, koji će se vrlo dugo usavršavati i menjati, što će i igru da čini živom. Ali tehnički aspekti, slaba generalna unapređenja, plitka priča i katastrofalni meni, koče ovu igru da se probije na listu najboljih igara ove godine. Ipak, kad se podvuče crta, Borderlands veterani će je dugo igrati, dok oni koji su čekali nešto drugačije, nešto novo, ostaće razočarani.

GTA Trilogy Definitive Edition

Deo recenzije Svet kompjutera

Pomalo nam je već dojadilo da se jogunimo i negodujemo svaki put kada neka kompanija poželi da iz naftalina izvuče svoj stari hit i preproda ga u novom ruhu. Situacija je takva već godinama unazad, a kulminirala je sa pojavom igračkih konzola nove generacije. Talas su zajahali i u Rockstar Gamesu, došavši na „sjajnu” ideju da je ljudima potrebna modernizovana verzija trilogije GTA koja je žarila i palila PlayStation 2 scenom početkom ovog veka. U redu, Grand Theft Auto III (2001), Grand Theft Auto: Vice City (2002) i Grand Theft Auto: San Andreas (2004) zaista jesu hitčine koje se pamte i igre koje su, kako to mnogi vole da kažu, redefinisale žanr, ali pobogu ljudi, dajte GTA VI, RDR 3 ili nešto potpuno novo i manite se ćorava posla!

Da ne bude baš da je sve rđavo, tu je podatak da igra na konzolama nove generacije fercera u rezoluciji 4K pri framerateu od 60 sličica u sekundi, da je na PC-u podržan Nvidia DLSS, da je renderovanje horizonta sveobuhvatnije (vidi se više sadržaja), te da je, opet zahvaljujući veštačkoj inteligenciji, implementiran precizan sistem navigacije koji revnosno prati i beleži kretanje NPC-ova.

Mafia Trilogy

Deo recenzije GoodGame

U moru remastera i remakeova koje smo tokom ove godine zaigrali, našao se i letos najavljeni Mafia Remaster Trilogy. I dok su remasteri drugog i trećeg dela igre donekle bili logični, remaster prve igre podigao je gust oblak prašine. Srećom, za razliku od unapređenih reizdanja Mafia 2 i Mafia 3 igara, koja baš i nisu bila bog zna kakva (štaviše, prilično su loša), originalna igra ne samo da je dobila drukčiji tretman, već ju je ekipa iz poljskog studija Hangar 13 „rimejkovala“ do najsitnijih detalja. Tako smo, nakon kraćeg odlaganja, dobili punokrvni remake hita iz 2002. godine. No, je li punoletnost originalne Mafie u konačnosti uticala na revamp pojedinih mehanika i koncepcija ovog remakea? Paaa, i jeste i nije…

Ukratko, Hangar 13 je pokazao da može doista mnogo kada se potrudi. Uspeo je da napravi hvale vredan remaster igre stare 18 godina, koji je zapravo njen punokrvni remake. Svi koji su svojevremeno igrali originalnu Mafiu, znaće ceniti trud i zalaganje ovog poljskog studija te će podjednako uživati igrajući  ovo defintivno izdanje kao što su uživali igrajući original. S druge strane, za neke nove naraštaje ovo bi mogla biti veoma dobra uvertira u ovaj popularni serijal. U svakom slučaju, radi se o veoma dobrom ostvarenju definitivno vrednom igranja, obavezno ga nabavite i obogatite svoj gejmerski staž i pripremite se za sve izvesniji četvrti nastavak

NBA 2K22 i 2K23

Lopta je okrugla a košarka može biti jako napeta. Koje god izdanje da Vam je draže, izbor je pravi.

New Tales from the Borderlands

Deo recenzije RUR

New Tales from the Borderlands je grafička avantura od Gearbox Studio Quebec-a i izdavača 2K Games. Igra je nastavak spin-off-a Borderlands serijala Tales from the Borderlands iz 2014-2015. godine. New Tales from the Borderlands je 21. oktobra izašao za Nintendo SwitchPlayStation 4PlayStation 5Xbox OneXbox Series X/S i PC platforme, a ovo je prva igra ovog žanra koju je razvio Gearbox. Tiny Tina’s Wonderlands je uspeo da nam nekako vrati osmeh na lice nakon naporne i veoma prosečne Borderlands trojke, a New Tales from the Borderlands će nam pokazati šta kreatori znaju (ili ne znaju) da urade sa igrom koja živi i umire od dizajna karaktera i dijaloga.

New Tales from the Borderlands je definitivno najlepša ”Telltale”” igra koja je do danas izašla, mada stari studio nije radio na novom naslovu jer se Telltale Games raspao 2018. godine. Ipak, prošlo je gotovo deset godina od poslednje igre tako da bi bilo krajnje čudno da ne vidimo progres u ovom polju. Grafika naravno ne čini igru, ali igre sa zategnutom grafikom privlače veći broj ljudi. Karakteri izgledaju solidno, možete da ih zamislite u Borderlands univerzumu, kao i animacije i okruženja.

Možda je trebalo više implementacije cell-shade tehnologije po kojoj je serijal poznat. Kreatori su se odlučili za blažu varijantu, međutim i ona je dovoljan signal da nas podseti da igramo Borderlands. Što se izgleda tiče, igra je definitivno sledeći stepenik evolucije Talltale stila. Igra nema ozbiljnih problema sa tehničke strane, i nismo se susreli sa bagovima tokom igranja (što je iznenađenje za moderne igre, pogotovo jer pričamo o Gearbox-u).

PGA 2K23

Ponekad su sportske igre samo igre o sportu. To ne zvuči kao najpronicljivije znanje koje je ikada dato čitaocima, ali verujte nam, kada je u pitanju PGA Tour 2K23, ima smisla.

PGA Tour 2K23 je dugo očekivani nastavak PGA Tour 2K21. Prijatno iznenađenje za igrače i ljubitelje golfa u napadima pandemije Covid-19 2020. 2K21 je zaista bio prvi nezaboravan golf sim koji je izašao na glavne konzole od Rory McIlroy PGA Tour 2015. Ogromni neuspeh nakon što je EA Sports odlučio da se rastane sa Tiger Woods-om nakon Tiger Woods PGA Tour 14. 2K21 je uspeo da povrati osećaj koji je za sobom ostavila uber popularna franšiza Tiger Woods. Bio je to jednostavan golf sim koji vam je omogućio da se takmičite sa svojim prijateljima. A u to vreme, to je sve što je igračima potrebno ili željeno. Sada, dve godine kasnije, i na novoj generaciji konzole, HB Studios i 2K su imali zadatak da pokušaju da poboljšaju igru koju većina igrača odobrava.

Ali... On se vratio!

Ovo će verovatno biti neposredna reakcija većine igrača,  i naravno biće ogromna prodajna tačka za igru. Imati Tajgera nazad na naslovnoj strani i kao lik koji se može igrati u golf video igrici je pravi osećaj. Nostalgija te pogodi kao toplo ćebe. Problem je, međutim, što se Tiger pridružuje samo nekoliko drugih prepoznatljivih imena sa PGA Tour-a. Razumemo da je individualno licenciranje za sportiste verovatno teže nego što ćemo ikada znati, ali bilo  bi sjajno dodati još više igrača nego što smo imali u prethodnoj igri i zaista uspostaviti osećaj da ste na turniru sa McIlroy, Spieth i drugima.  Međutim, veliki plus je uključivanje LPGA profesionalaca u ovu igru. Kritika prošle igre u seriji. NBA zvezde i strastveni golferi, Michael Jordan i Steph Curry su takođe igrači koji se mogu otključati, a njihova statistika nije ni upola loša.

The Quarry

Deo recenzije Play!Zine

Da igre mogu da dobijaju dobre ocene na lepe oči, ova recenzija bi se završila desetkom nakon samo jednog pasusa. Neverovatno realistične oči čoveče…

Šalu na stranu, ukoliko su igre Supermassive Games studija po nečemu prepoznatljive (na stranu lepe oči svih karaktera), to je odličan način građenja likova i priče, koja iako uglavnom otrcana, poseduje i dozu neobjašnjivog šarma. The Quarry nije izuzetak.

I ovde se susrećemo sa intrigantnom horor postavkom, karakterima koje postepeno upoznajemo a koje igra zatim baca u sijaset nezavidnih situacija kroz koje ih sprovodimo našim izborima. Ne znam da li se neko od vas seća Mikijevih almanaha i priča sa više završetaka koje su tu često bile prisutne, ali Supermassive Games je ovu decenijama staru ideju gotovo usavršio. Postoji tako mnogo načina da se iskusi i završi priča ove igre, da je gotovo sigurno da je nećete preći samo jednom, već bar dva puta.

Ukoliko želite da se dobro zabavite a nije vam primarno da imate kontrolu nad akcijom, kako smo to navikli u širem smislu kada su video igre u pitanju, The Quarry je odličan izbor. Naročito ukoliko želite da igru doživite zajedno sa društvom. Daleko od toga da će svima prijati manjak interakcije, istraživanja i inteligencije. Ali za onu probranu publiku koja zna šta traži, nema sumnje da vas čeka odličan provod ukoliko se odlučite da zaigrate ovaj naslov.

Tiny Tina's Wonderlands

U našem tekstu o ovoj igri smo napisali:

Da se vratimo prvo malo u prošlost, može? „Malo“ je relativan pojam a za mene ovde traje više od decenije. Trinaest godina, tačnije. 2009ta i Gearbox Software u saradnji sa 2K Games-om kreira i objavljuje preteču gore pomenute igre pod imenom Borderlands. Dobro i zlo, heroji i neprijatelji, bitke i borci, gubici i pobede – svaka igra ima sve ove elemente, zar ne? Međutim, ne dobije svaka igra ni približno velike zasluge niti prepoznatljivost kao što je Borderlands.

Na samom početku, ova franšiza koja se sastoji od četiri igara, doživela je mnogobrojne kritike i dileme o samoj vrednosti, a znate kako se kaže – dobar glas daleko se čuje, loš glas još dalje, tako da i dalje postoji pitanje da li su ove igre toliko popularne zato što su dobre ili zato što su toliko drugačije od drugih pa su privukle toliku pažnju.

Tiny Tina Wonderlands kombinuje tradiciju i predvidivost pa neobično smatra običnim, nesvakidašnje svakidašnjim i iznenađuje svojim predstava svog nadsveta. Stalno je negde između „zabavnog“ i „previše zabavnog koje guši i čini igranje napornim za psihu“ sa svojim humorom. Na početku sve izgleda kao veliki haos, bez reda, fokusirani ste na svoje mane, na to kako da napadate i kako da se branite, pokušavate da se pozicionirate u vremenu i prostoru, ali to teško ide zbog stalnih i naglih promena, stalne eksplozije oko i unutar neprijatelja izgledaju brutalno i dolaze gotovo neočekivano. Tenzija se stvara i time što ne umirete kad dođete do nula XP već imate dovoljno snage da se povučete i napunite baterije. Na kraju sve dođe na svoje, taman kad se srodite sa ovom neobičnom i uzbudljivom igrom koju, nažalost, ne mogu svi da svare. Ali je, ipak, igraju. Kako bi drugačije mogli da pišu kritike ako joj se nisu posvetili? Ono što je sigurno jeste da nivo dopamina u toku cele igre raste, drži vas budnim i aktivnim, gotovo „na trncima“. Ako je ovo ono što vama treba, Tiny Tina Wonderlands je pravi nadsvet za vas.

WWE 2K22

Deo recenzije Play!Zine

WWE franšiza i 2K Games našli su se u nimalo zavidnoj poziciji zahvaljujući gresima iz prošlosti. Raskalašnost u razvoju godišnjih izdanja i očekivanja da će publika slepo prihvatati praktično isti proizvod iz godine u godinu uzela su maha i red je došao da izdavač nauči skupo plaćenu lekciju.

Povratak je koštao jedno izdanje WWE igre, odnosno kašnjenje istog, kojeg nije bilo na vreme radi “kalibracije” i promene ključnih stvari koje nekoliko godina unazad nisu štimale. Developer nije promenjen, Visual Concepts je ostao na čelu, ali se uozbiljio, da odmah kažem to.

Ovo je praktično najbolja WWE igra otkako 2K poseduje franšizu. Mehanika igre je toliko poboljšana zahvaljujući novim promenama i pruža potpuno novo iskustvo. Grapple, Heavy Attack i Light napadi imaju jedinstvene dugmiće, sada možete blokirati neprijateljske napade, a parametri specijalnih poteza su promenjeni na dobar način. Skoro svaki režim igre u WWE 2K22 dobio je poboljšanja, što je za svaku pohvalu.

08.
2024.
Da se primetiti da je u poslednje vreme popularnost kolekcionarskih figura sve veća. To se desilo mahom zbog proboja otaku kulture po svetu i samim prihvatan...