Ostrvo Mačaka (Isle of Cats) – recenzija

• Vreme: 60-90 minuta
  • Broj Igrača: 1-4
  • Mehanizmi: biranje pločica, postavljanje pločica, tajno bodovanje, sakupljanje setova, slaganje šema, solo igranje
  • Dizajner:  Frank West
  • Izdavač: The City of GamesMipl
  • Izdato: 2019.

Zašto ja pričam o svemu ovome? Zato što je Ostrvo Mačaka (Isle of Cats) društvena igra sa veoma jakom tematikom. Lako se može videti da su tvorci pravi obožavaoci mačaka i ovu igru su namenili svojim istomišljenicima. Čak postoji i posvećeno mesto u kutiji na koje možete smestiti svog ljubimca.

Moj prvi susret sa ovom igrom bio je kod prijatelja koji imaju tri mačke u kući. Naravno, ova igra im je krasila policu, uz druge društvene igre sa temom mačaka. A sada imamo priliku da zaigramo izdanje na srpskom jeziku u izdanju Mipla. Ne brinite, meta za vašu mačku da sedne u kutiju je i dalje tu.

U Ostrvu Mačaka igrači spašavaju mačke (i blago) sa vulkanskog ostrva koje samo što nije opustošeno od strane gusara Veša. Tokom pet rundi, igrači se trude da spasu što više mačaka, nakon čega se sabiraju bodovi. Na početku svake runde svi idu na pecanje i love određeni broj riba. U sledećoj fazi igrači koriste ribe da draftuju karte, koje imaju mnoštvo efekata. Između ostalog, one služe za uzimanje korpi u kojima se mačke nose sa ostrva, određivanje redosleda igranja i postavljanje ličnih i globalnih ciljeva. Ovi ciljevi su dodatni izvor bodova na kraju igre i mogu drastično promeniti tok igre (pogotovo globalni). Konačno, neke karte se mogu zadržati i odigrati za razne efekte kasnije tokom partije.

U trećoj fazi koriste se preostale ribe i skupljene korpe da se draftuju mačke sa centralne table. Ima ukupno pet boja mačaka plus ošaksi koji su džokeri i mnoštvo oblika sastavljenih od kvadrata (više o tome u sledećem pasusu). Na tabli se, pored mačaka, nalazi i blago koje se može uzimati pomoću specijalnih akcija. Kako se ribe koriste i za draftovanje karata i za spašavanje mačaka, treba napraviti fin balans između ove dve faze.

Sva blaga i mačke igrači postavljaju na svoje jedrenjake. Jedrenjak je zapravo igračeva tabla koja na sebi ima kvdratnu mrežu. Prva mačka se stavlja na proizvoljno mesto, ali svaka sledeća mora da dodiruje bar jednu drugu mačku ili blago. Postavljanje mačaka iste boje jedne pored druge donosi najviše bodova, ali tu je i gomila drugih načina za sakupljanje bodova. Na primer, nepokrivanje polja pacova i soba broda oduzima bodove na kraju partije. Kako igra odmiče postaje sve teže i teže savršeno uklopiti pločice, tako da će skoro neizbežno delovi broda ostati nepokriveni. Nema previše konflikta između igrača, on se uglavnom svodi na to ko će prvi uzeti mačku/blago koje želi, mada ima i par karata koje imaju uticaja i na druge igrače.

Kvalitet komponenti, kao i maštovitost i lepota crteža su na prilično visokom nivou. Ovo je jedan aspekt koji je često potcenjen kod društvenih igara. Igranje igre čija vam se tematika sviđa, i u čijem izgledu uživate, može drastično povećati užitak. Ima dosta mehanika koje treba ispratiti, ali se sve rade sekvencionalno i prilično su proste. Igra je otprilike nekog srednje-lakšeg nivoa težine, a ukoliko želite da igrate solo postoji i ta verzija. Sve u svemu, igra ne izmišlja toplu vodu, ali je sasvim dovoljna da zaokupi pažnju za povremeno igranje, pogotovo ako ste ljubitelji naših malih krznenih prijatelja.

Igru za potrebe recenzije ustupio Mipl.