12.10.2021.

Back 4 Blood - Recenzija

Left 4 Dead 3 koji su mnogi željno očekivali

Iako je Back 4 Blood imao neke loše natpise u štampi u poslednjih nekoliko meseci, kada igru zaigrate, shvatićete da je vredelo pokrenuti je i da su momci iz Turtle Rock slušali igrače. Mnogi od nas su već neko vreme u potrazi za dobrom zombie co-op pucačinom poput Left 4 Dead. I dok i dalje mislimo da će sve te gluposti sa karticama i napredak stati na put popularnosti igre više od svega, jer je ključ uspeha Left 4 Dead bio u jednostavnosti, igru treba igrati. Programer Back 4 Blood je rekao da raspravlja o načinima za rešavanje nedostatka progresije u solo režimu nakon reakcije igrača. Back 4 Blood su igrači negativno komentarisali na Reddit platformi. Back 4 Blood koristi sistem karata koji igračima pruža promene u statistici i sposobnosti tokom trčanja. U normalnim okolnostima, za otključavanje ovih kartica koristite tačke snabdevanja navedene u poruci. U solo kampanji, međutim, koristite solo špilove, što znači da su sve karte otključane od samog početka, a vi gradite špil bez potrebe da trošite bodove snabdevanja. Dakle, za igranje solo kampanje ne trebaju vam bodovi snabdevanja. Ali zašto onemogućiti zarađivanje bodova snabdevanja iz solo kampanje? Igrači sumnjaju da je ovo pokušaj da se spreče igrači da skupljaju bodove snabdevanja u solo igri kako bi ih potom potrošili izvan tog režima. Blok za ostvarivanje napretka ka postignućima (naziv igre za dostignuća) verovatno je na snazi iz istog razloga. Turtle Rock bez sumnje želi da spreči igrače da zarađuju postignuća sa punim deck-ovima koje se koriste u solo kampanji.  Ipak, igračima se nije dopalo kako funkcioniše solo kampanja. " ZAISTA sam se radovao što ću moći da odigram ovaj solo, "napisao je reddit korisnik xlimz, ali nedostatak progresije to zaista ubija. Shvatam da bi moglo biti čudno otključati MP stvari koje igraju SP sa botovima, ali mogli bi to barem smanjiti na 25% nagrada ili nešto slično. Takođe, botovi su već hendikep jer su video igre upravo takve, " xlimz je naveo. Lepo je što možete igrati SP samo sa botovima i imati sve otključano, ali mislim da bih lično više uživao da i dalje moram zarađivati dok igram sam. Nadam se da će to promeniti kako biste bar malo napredovali u tačkama snabdevanja ili tako nešto dok igrate solo."  Reakcija je bila dovoljno značajna da je Turtle Rock primetio, a na Twitteru su napisali poruku u kojoj se sugerirše da bi to moglo napraviti neku promenu.  "Čuli smo vaše frustracije zbog napredovanja u solo režimu i raspravljamo o načinima rešavanja problema, " napisao je Turtle Rock. "Hvala vam na strpljenju i povratnim informacijama u ovom trenutku - imaćemo više vesti dok budemo radili na strategiji o mogućim načinima da to ostvarimo."

I ako sada očekujete da će se kritike nastaviti, grešite! Ono što smo gledali u beta verziji nije ono što stiže igračima.

Back 4 Blood je u suštini sve ono što je Left 4 Dead učinilo tako dobrim, ali je još bolji. Pucanje i pokreti se osećaju sjajno zahvaljujući snažnim animacijama u arkadnom stilu i dodatku sprinta i penjanja. Postoje i tone različitog oružja koje možete pronaći razbacane po svakom nivou. Svako od njih ima jedinstvenu ulogu u širem sandbox-u igre. Na primer, puške za juriš i laki mitraljezi idealni su za košenje gomile običnih zombija, dok snajperske puške i sačmarice nanose ogromnu štetu kada gađaju slaba mesta. Takođe, postoji mnogo dodataka za oružje koje možete pronaći ili kupiti za Copper (novac dobijen kroz igru) a koji vam omogućavaju da poboljšate i prilagodite performanse oružja. Back 4 Blood arsenal stvari za podršku uključuje klasike Left 4 Dead poput pilula, medicinskih setova i bombi za cevi, a tu su i novi kao žičane ograde, kompleti alata ili petarde.

Što se tiče zombija, spisak zaraženih nije toliko velik kao njegovi prethodnici. Bez obzira na to, preti vam mnogo opasnosti, od Tallboys-a koji upijaju štetu i nanose teške napade u bliskoj borbi, Hoker-a koji igrače pribijaju ljepljivom trakom i Snitcher -a koji privlače horde ako su uznemireni. Postoji i nekoliko zombija u stilu bossa, poput ogromnog Ogra ili agresivnog razbijača koji podseća na Left 4 Dead Tank.

B4B inficirani zaraženom krvi, ovde se nazivaju mutacije, bitan su razlog što je pucanje stalno zabavno. Ima ih mnogo, Turtle Rock je u suštini uzeo zaražene arhetipove iz Left 4 Dead i proširio ih na sve strane. Nova vrsta Sleepers ili Spavači će vam se baš dopasti. Naročito kada izgovore "What if Left 4 Dead's Hunters hid inside fleshy wall sacs until you walked near them and then pounced on you?" Zadaće vam dosta muka. Mali savet je da neko od vas bude Karlee, jedna od osam čistača grupe Back 4 Blood. Čistači imaju jedinstvene lične sposobnosti i jedan timski bonus koji koristi svima. Karlee je specifična jer je njena sposobnost da vidi posebne zaražene kroz zidove.

Svaki put kad klasična formula Left 4 Dead postane dosadna, Back 4 Blood će vas iznenaditi nekim nivoom tajnosti, ili će vam tražiti da napravite svoju sigurnu sobu. Left 4 Dead 2 je imao nivo na kojem ste morali da napunite automobil za trke u tržnom centru benzinom kako biste mogli da pobegnete...Serija Left 4 Dead imala je i druge slične sekvence, ali su uglavnom bile rezervisane za velika finala poglavlja. Back 4 Blood će vas konstantno iznenaditi raznolikošću i držati angažovanim čak i dok se igrate sa slučajnim igračima ili botovima.

Istaknuta karakteristika igre je njen sistem karata, sa kojim se igrači mogu angažovati kako bi stvorili špilove korisnih karata za povećanje statistike, poput poboljšanja zdravlja, poboljšanja učinka štete ili  unapređenja lekovitih predmeta. Igrači mogu uključiti do 15 karata u svojim špilovima, a na početku svakog nivoa će imati priliku da odaberu jednu kartu koju će aktivirati iz svog sastava. Završeni nivoi zarađuju bodove za snabdevanje, koji se zatim mogu potrošiti na nove kartice ili kozmetiku poput skinova. Zabavićete se sastavljajući specijalizovane špilove za karte kako bih postali napadač u gužvi, čuvali izlečene saigrače ili nanosili ogromnu štetu zaraženima na njihovim slabim tačkama.

Nakon godina ponovnog igranja Left 4 Dead 2 sa prijateljima, prelazak sa trčanja i pucanja na zaustavljanje i iskakanje će biti pomalo nezgodan. Back 4 Blood više liči na Call of Duty ali sa mnogo oružja koje može postati još veći izbor ako kupite ili opljačkate nekoliko dodataka.

Svideće vam se dizajn nivoa Back 4 Blood. Ima mnogo detaljno i jasno osmišljenih lokacija koje zahtevaju kooperativnu igru, što sprečava ljude da progutaju svaki nivo u brzim trčanjima. Turtle Rock Studios su otežali iskorištavanje nivoa Back 4 Blood. Takođe,  postoji nekoliko nivoa koji postavljaju zadatke igračima da spasu preživele i povrate važne zalihe, a ovi ciljevi nude lepu promenu tempa u odnosu na standardne „do sigurne sobe“. Konačno, likove Back 4 Blood je zabavno igrati zahvaljujući jedinstvenim ličnostima i duhovitim glasovima. Na primer, nervoznom i posrnulom Evangelu lepo se suprotstavlja Doc-ov stoički bez gluposti stav, i uživaćete slušajući njihove šale dok pucate i čistite svoj put kroz nemrtve vojnike. Obzirom na to da su to likovi sa kojima će igrači provoditi dosta vremena, dobro je što su simpatični.

U osnovi zabave koju nudi Back 4 Blood su njene iznenađujuće fantastične performanse na starijim računarima. Bitno je da samo pravilno sve setujete. Pretpostavljamo i da implementacija Back 4 Blood Nvidia DLSS funkcije ovde mnogo pomaže. Stavite na Quality - Kvalitet i nema zamućenih kretanja koje se ponekada može pojaviti.

Back 4 Blood je velika igra i nemojte misliti da ćete je preći za dan, dva. Žao nam je što Turtle Rock nema nameru, za sada, za zvanične alate za modovanje. Mada, kako je to ono što je neke igre održalo živima, sigurno će se opametiti na vreme.

Back 4 Blood je uvek online igra na mreži a to je nešto čime neki obožavaoci nisu oduševljeni, što znači da čak i kada igrate solo kampanju sa botovima morate biti povezati na internet. Turtle Rock je rekao da razmatra načine na koje može podržati offline u budućnosti, ali to se neće desiti najverovatnije do kraja godine. Vest je izazvala zabrinutost da Back 4 Blood možda neće moći da se  igra ako se pojave problemi sa serverom. To se dogodilo sa nedavno objavljenim Outridersima, koji takođe zahtevaju internet vezu čak i kada se igra solo. Tu je i problem opstanka igre koji dolazi sa igrom koja se uvek igra online. Na kraju će se nekada serveri Back 4 Blood isključiti, a bez oflajn režima igra će biti mrtva. To se dogodilo sa Battleborn, zar ne?

Mi tek planiramo da se ozbiljnije pozabavimo igrom pa očekujte dosta detalja uskoro!

Uprkos solo ograničenjima koje ima Back 4 Blood i nedostatku Versus PvP režima, to je i dalje fantastičan duhovni naslednik Left 4 Dead koji nikako ne treba propustiti.