Vesti/Najnovije
19.08.2020.

Osveženi UFC 4

Fokus je na borbi

Igrao, testirao i napisao Nikola Jovanović "Nick"

 

THQ je penzionisan i posao tj. UFC licencu je preuzeo EA koji je sa svojom prvom igrom 2014. postavio temelj za novi serijal. Evo već šest godina, uvek sa po dve godine razmaka, imali smo još dva dela koja su polako donosila poboljšanja.

EA nastavlja ovu tradiciju sa još jednim nastavkom - EA Sports UFC 4.

Ideja je da se složeni sistemi učine pristupačnijim novim igračima. Naravno bez da se izgubi dubina borbe.  I da li ovaj nastavak to uspeva? U većini slučajeva da, sa novim sistemom asistencija prilikom zahvata, kao i drastično poboljšanim modom karijere u kome ćete ovoga puta neuporedivo bolje naučiti osnove raznih sfera mešanih borilačkih veština.

Neki preterani utisak na mene nisu ostavile pojedine ambicioznije stvari koje su pokušane u modu karijere, kao ni uvek problematična borba u parteru, ali sveukupno UFC 4 predstavlja sjajnu novu zanimaciju za sve MMA fanove.

Za razliku od prethodnika, u kome je kompletan sistem udaraca prerađen, UFC 4 je više u fazonu sitnijih ali neophodnih promena i podešavanja nego neke dramatične promene. Razlika koje je čini se najveća je ovoga puta "klinč", koji više nije kao stand up verzija borbe u parteru. Umesto promena velikog broja klinč pozicija kako bi došli do one iz koje možete da se izvučete, sada se klinč prekida samo kada se udaljite od protivnika. I dalje ćete dobiti par udaraca, ali sve dok imate prostora iza sebe za povlačenje izlazak iz klinča neće biti previše težak. Ukoliko vam je ograda oktagona iza leđa a u klinč vas uhvati protivnik koji je dobar u tome, biće to veoma nezgodna situacija. U pitanju je svakako pametna promena koja čini da se klinč sada prirodnije nadovezuje na borbu na nogama, umesto da bude potpuno odvojena mini-igra kao što je bio slučaj ranije.

Druga bitna promena je i u submission sistemu. Sada je podeljen na dve različite mini-igre. Jedna je za davljenja a druga za poteze za predaju koji se fokusiraju na zglobove. Obe mini-igre su u suštini trka sa vremenom ko će pre da napuni submit ili escape skalu. Ovaj novi sistem nagrađuje pažljivije nadmudrivanje sa protivnikom, za razliku od totalno haotičnog sistema poteza za predaju iz prethodnih igara.

Cool je i druga promena, mogućnost da neki borci koji su posebno vešti u borbi u parteru mogu da dobiju priliku da kontriraju određene poteze, sa podizanjem i zakucavanjem protivnika ili čak da kontriraju sa svojim submission potezom. Sjajna novina ne samo za igru već je i sličnije pravom UFC iskustvu, a takođe bolje balansira faktor rizik/nagrada u submission potezima posebno kada niste u dominantnoj poziciji.

EA Vancouver je takođe uveo sistem pomoći za sve one igrače koje ne razlikuju full guard od half guarda, side control od full maunta, rubber guard od mouth guarda. Kada koristite pomoć za zahvate, umesto tranzicije u specifične pozicije dok ste u parteru, možete jednostavno automatski da dobijete odgovarajuću tranziciju na osnovu onoga što želite da uradite sledeće. Ako želite da se pređete u poziciju koja će vam omogućiti da ustanete, potrebno je samo držati desni analogni ka gore. Ako želite da pređete u ground and pound, držite desno, a za submissione levo, da bi ste se eventualno automatski prebacili u poziciju iz koje to možete da izvedete.

Nije idealno, jer ponekada vam treba taj dodatni ekstra level kontrole da specifično izaberete poziciju za bolje ground and pound pozicije ili bolje submissione, ali za sve nove igrače ovo predstavlja sjajnu prečicu da brže dođu do zabave bez potrebe da im neko detaljno objašnjava šta svaka različita pozicija znači. Naravno, tu je i stara kontrolna šema, zajedno sa novim hibridnim tipom koji kombinuje old school kontrole sa novim asistencijama, što je dobar kompromis.

UFC 4: How to Clinch

Pored tih promena kao i par drugih sitnih poboljšanja, samo izvođenje u UFC 4 je uglavnom isto kao i ranije, što je dobro. UFC 3 je već odradio odličan posao u doterivanju striking sistema, ali je borba u parteru je mučna i dalje u UFC 4. Ground and pound udarcima i dalje nedostaje intenzitet pored disproporcionalno glasnih zvučnih efekata koji ih prate.

Sa druge strane, UFC 4 tretira svoj mod karijere kao svojevrstan kurs za nove igrače koje žele brzo da nauče osnovne, i sa te strane je u tome veoma uspešan. Nakon što dobijete batine u vašem prvom amaterskom meču, pod svoje krilo vas uzima fiktivni bivši UFC borac, Coach Davis. Davis služi kao produženi tutorial koji će vas provesti kroz mnoge aspekte MMA, a najvažnije svaka lekcija će se završiti sa amaterskom borbom protiv protivnika koji je specijalizovan u toj disciplini, što će vam omogućiti da zaista upijete znanje.

Nakon što se probijete kroz sve amaterske borbe, UFC 4 karijera ulazi u poznati ritam koji je ustanovljen u UFC 3 modu karijere. Dobijate ponudu za borbu, 100 nedeljnih poena koje birate kako ćete potrošiti dok se pripremate, i onda imate fight night. Najbolja promena ove godine je fighter evolution sistem koji vam omogućava da unapredite specifične poteze tako što ćete ih jednostavno više koristiti u borbama ili treningu. Kao i ranije ima tu dosta raspoređivanja poena po statistikama i donošenja odluka između borbi, ali sve je to ipak dobar zabava jer stvarno vidite efekte treninga i napredka kako se probijate kroz karijeru.

EA Sports UFC 4 Review

Veliki istorijski problem sa UFC igrama bio je nagli skok u težini kada dođete do momenta da se borite za titulu, to ovde srećom nije slučaj. Možete podesiti težinu od početka, i ona će ostati poprilično konstantna tokom cele karijere, pod uslovom da vredno trenirate i usavršavate vašeg borca. Ipak deluje da srednji nivo AI težine ne kapira skroz kako se beži iz submission poteza. Takođe tu je i mogućnost da ponavljate borbe, nakon izgubljenog meča imate opciju da probate ponovo ili da nastavite dalje sa brojem više na LOSE rekordu. Ova opcija nije loša, posebno ako jurite ultimativne “Greatest of All Time” ciljeve koji traže vezane pobede.

UFC 4 na oduševljenje mnogih izbacuje ljigavi Ultimate Team mod iz prethodnih igara, i čak i ako ga ne zamenjuje ni sa čim bitnim, imamo makar nekoliko novih zabavnih arena koje donose potrebno osveženje. Tu je nova backyard arena, prava redneck zabava sa improvizovanim oktagonom u nečijem dvorištu, stejdž koji jako dobro ide uz jednog od promotivnih likova UFC 4 - Jorge Masvidala. Tu je i Kumite arena inspirisana filmom Bloodsport sve sa over the top zvučnim efektima, najavljivačem kao iz Mortal Kombata, uz cheesy retrowave muziku u pozadini. Ove nove arene u kombinaciji sa starim zabavnim Knockout modom momentalno pretvaraju UFC 4 u veoma arkadno iskustvo koje možete igrati i sa totalnim početnicima koji nasumično lupaju po kontroleru.

Komentatorskom timu u UFC 4 pridružio se veteran Daniel Cormier koji radi sjajan posao i dobra je zamena za Joe Rogana, iako bi verovatno preživeli bez njega i Coach Davisa koji ponavljaju iste rečenice o tome kako je borba "chess not checkers" ponovo, i ponovo.

Na kraju, UFC 4 i dalje izgleda veoma dobro, možda je pomalo razočaravajuće da grafika i nije toliko napredovala u prethodnih šest godina, ali to je samo potvrda koliko je prva verzija iz 2014. godine bila ispred svog vremena. Bez sledeće generacije stvarno teško da je i moguće bolje. Iako je u UFC 4 dodato par novih animacija u postojeći mix, većina je i dalje iz prethodnih nastavaka koje smo već videli toliko puta. Dodato je još demofrmacija lica tokom slow motion repriza, ali nokautima i dalje nedostaje ona posebna magija koju je imao Fight Night bokserski serijal još na prošloj generaciji.

EA Sports UFC 4 je nastavak koji samo priteže i zateže neke klimave delove od ranije, pravi par pametnih izmena tu i tamo, ali ne menja suštinu previše. Novi submision sistem je veliko unapređenje u odnosu na prethodna izdanja, tu su i neke sjajne promene u modu karijere koje čine ceo proces razvijanja vašeg borca mnogo zabavnijim, a novi grapple assist sistem predstavlja sjajnu pomoć novim igračima da se ne osećaju pogubljeno kada se nađu na leđima. U celini borbeni sistem je i dalje dubok, ali prisupačniji. Dugovečni problemi su tu i dalje, i tiču se pre svega borbe u parteru i nekih zastarelih grafičkih rešenja i animacija, ali bez ikakve konkurencije na vidiku, EA Sports UFC 4 i dalje vlada kao kralj sportskih borilačkih igara.

Tekst je objavljen za IGN Adria.

Povezani proizvodi

Sačuvano u omiljne
PS4 igre PS41007
9 termina 150 sati početni nivo
Motivišuće
Kreativno
Prilagođeno uzrastu
6.499,00 RSD
Vrsta
Nova
6.499 ,00 RSD
Korišćena
3.999 ,00 RSD
Sačuvano u omiljne
PS4 igre PS4544
9 termina 150 sati početni nivo
Motivišuće
Kreativno
Prilagođeno uzrastu
2.999,00 RSD
Vrsta
Nova
2.999 ,00 RSD
Korišćena
1.999 ,00 RSD
Sačuvano u omiljne
XBOX ONE igre XBO655
9 termina 150 sati početni nivo
   
Motivišuće
Kreativno
Prilagođeno uzrastu
6.499,00 RSD
Vrsta
Nova
6.499 ,00 RSD
Sačuvano u omiljne
XBOX ONE igre XBO326
9 termina 150 sati početni nivo
Ea Sports UFC 3 donosi potpuno nove gameplay animacije i tečnije pokrete zahvaljujući R...
Motivišuće
Kreativno
Prilagođeno uzrastu
1.799,00 RSD
Vrsta
Nova
2.499 ,00 RSD
Korišćena
1.799 ,00 RSD

Ostavi komentar

Trenutno nema komentara

Slični članci

14.
Aug.
2020.
Vesti/Najnovije
Prošlo je nešto više od dve godine od kako je "EA Sports UFC 3" objavljen, a dosta toga se promenilu u sportu od tada. Zbog ...
13.
Aug.
2020.
Vesti/Najnovije
Kažu da je svaki početak je težak. Kada je UFC u pitanju, definitivno je interesantan.   :