23.10.2021.
Autor: Milan Radosavljević

Alan Wake Remastered - Recenzija

Povratak u Bright Falls

Preuzeto sa IGN Adria

Remedy Entertainment studio je poznat svim gejmerima, nebitno da li ste old school i sećate se Death Rally igre, ili ste se možda najviše igrali u 2000tim i uživali u Max Payne franšizi. Možda ste zalutali na Xbox One platformi i uživali u Quantum Breaku od pre pet godina, ili nešto ranije, tj 2010. smo dobili tada fantastičnu Alan Wake igru koja je nekoliko godina bila zarobljena na Xbox 360 platformi, koja je nešto kasnije videla svetlost dana i na PC-u.

Ipak, koliko godina imali i kada god da ste uživali u ovim naslovima, svi se sigurno sećate Control naslova iz 2019, možda i najbolji Remedy naslov do sada. Sa tim naslovom Remedy Entertainment je zagolicao maštu svim igračima i napravio prostor za neke potencijalne remastere njihovih starijih igara. Razlog tome je činjenica da sve njihove igre se dešavaju u istom univerzumu, sve boje istu sliku, samo na različite načine. Dešavanja se prepliću, a u nekim instancama i likovi. PlayStation igrači nikada nisu mogli da uživaju u Alan Wake naslovu, koji ima poprilično dobrih i zabavnih referenci u Control igri. Baš je to jedan od razloga zbog čega je Remedy odlučio da izbaci Remaster svoje Alan Wake igre na svim aktuelnim konzolama ove i prošle generacije i naravno PC-u.

Alan Wake Remaster nam dolazi u poprilično gustom periodu kada su igre u pitanju, vraćajući dobro poznatu survival akciju protiv mraka i zlih senki u dosta unapređenom pakovanju. Ovo je klasični Remaster jer pored grafičkih poboljšanja, igra po izvođenju je ostala apsolutno ista, što je iskreno, mač sa dve oštrice. Nego krenimo prvod od onih stvari koje su ostale iste, ali su ipak odlične.

Alan Wake je priča o piscu horor romana, koji se trenutno nalazi u piščevoj blokadi. Ne može da napiše ništa niti nastavi svoju skriptu koju je krenuo ne tako davno. Zbog toga, njegova žena odlučuje da ga odvede na mali odmor u planinskom gradu Bright Falls, kako bi se opustio, sabrao misli i nastavio svoju priču na papiru. Odmah nakon dolaska, njegova žena biva oteta od strane mračnih sila i Alan Wake se baca u avanturu da pronađe i ako je potrebno oslobodi svoju ženu. Stephen King anyone? Igra je inspiricana tmurnim horor serijama i filmovima iz 90tih, kao i naravno delima Stephena Kinga. Ona to ne krije, ali isto tako, nije sve tako očigledno, već suptilno ubačeno u trenucima, nebitno da li je to dizajn nekog nivoa ili način pripovedanja i naracije. To je jedna od boljih stvari i generalno, priča se odlično drži, koja je podeljena u nekoliko epizoda baš kao i bilo koja serija, koja se završava sa opasnim cliffhangerom i gde taj zaplet biva objašnjen u sredini sledeće epizode.

Alan Wake je na početku totalno pogubljen i apsolutno nema pojma šta mu se dešava, tek da bi posle nekog vremena shvatio da se njegova priča koju je započeo materijalizuje. Najbolja stvar je da se ona i sama nastavlja, sa stvarima i delovima koje Alan nije još ni bacio na papir, već samo razmišljao o njima. Na vama je da nađete odgovore i vidite kako će se priča završiti, a ovaj Remaster u sebi sadrži i dva odlična DLC dodataka koja su bila dostupna samo na Xbox 360 platformi i tek dosta kasnije na PC-u, koji generalno još bolje upotpunjuju priču.

Ceo sistem je poprilično jednostavan, sve što nađete u igri možete odmah koristiti bez nekog mozganja i objašnjenja.

Gameplay mehanika, kao što smo već pomenuli, nije doživela nikakve promene. Ovo je igra koja je izašla u periodu kada se industrija menjala, kada je išla ka tome da svaka igra ima RPG elemente, te elemente koje fale u ovoj igri. Ceo sistem je poprilično jednostavan, sve što nađete u igri možete odmah koristiti bez nekog mozganja i objašnjenja. Skoro ni jedan ajtem u igri nije beskoristan, već dobija svoju korisnost odmah nakon njegovod prvobitnog dobijanja. Na vama je samo da, pa koristite sve šta vam dođe pri ruci. Neko bi rekao da je sve ovo plitko, ali mehanika služi svojoj svrsi. Ipak svaki susret sa neprijateljima je zanimljiv, iako ćete već na polovini igre dobiti sva moguća oružja i svega ostalog šta vam može koristiti u bitci protiv mračnih sila. Stalno pominjemo mračne sile, a to je šta Alan Wake igru odvaja od drugih.

Naravno da u igri imate različite vrste neprijatelja, ali eliminisanje njih se svodi na jedan te isti način. Svetlošću morate oslabiti senke, kako bi mogli da ih ubijete običnom bojevom municijom iz bilo kog oružja. Svaki susret sa neprijateljima će se svesti na to da će vas okružiti a na vama je da preko dodge mehanike i snalažljivošću u prostoru pobijete sve koji su oko vas. Upravo zbog toga, za razliku od modernijih naslova, mehanika u Alan Wake-u ostaje ista, od početka do kraja, samo dobijate različite igračke koje će vam olakšati probijanje kroz neprijatelja.

Sa grafičke strane, igra je već izgledala dosta bolje na PC-u nego na Xbox 360 i praktično taj kvalitet je sada dostupan i na konzolama. Upravo zbog toga PC igrači ne dobijaju baš mnogo sa ovim Remasterom, jer su već imali bolje teksture i veći frejmrejt na svojim čak i starim računarima. Tu su ipak poboljšanja u vidu izgleda materijala, osvetljenja i svega ostalog, ali daleko od toga da može opravdati cenu na PC platformi.

Kada pogledamo malo bolje, ovaj Remaster jeste pravljen sa namerom da se igračima na konzolama dostavi PC iskustvo u kakvom publika sa te platforme uživa, pa sada skoro već deset godina.

Naravno, tu je kontraverzna promena lika glavnog protagoniste, iliti bolje rečeno, pravo predstavljanje originalnog Alan Wake glumca po prvi put, ali izgleda da je retko ko obratio pažnju na interaktivnu seriju na malim ekranima u igri i ustvari video kako stvarno izgleda Alan Wake karakter u stvarnosti. Tu dolazimo do jedne dobre i jedne loše stvari u Remasteru. Animacije su i dalje, tvrde i neprirodne što može da pokvari iskustvo svima onima koji imaju velika očekivanja u ravni sa trenutnim standardima u industriji. Sa druge strane, tu je odličan zvuk u igri koji iz trenutka u trenutku diže atmosferu i čini ceo doživljaj boljim.

• Grafička poboljšanja
  • Priča koja i dan danas zvuči odlično
  • Jednostavan ali zabavni gameplay

• Bez imalo redizajniranog gameplaya
  • PC igrači ne dobijaju ništa novo da bi opravdalo cenu
  • Drvene animacije koje mogu biti trn u oku

Na kraju dana, Alan Wake Remaster je remaster koji su svi želeli svih ovih godina, pogotovo nakon izlaska Control-a. Nažalost, njegovim izlaskom PC igrači ne mogu da očekuju skoro pa ništa novo, dok PlayStation fanovi napokon mogu uživati u ovom ostvarenju i najbolje od svega, u najboljoj verziji ove igre. Ostaje žal što nije više truda ubačeno u ovaj naslov u smislu redizajnirane mehanike u igri i možda ubacivanja neke novine, ali za sve igrače na konzolama, ovo je i više nego dovoljno.