Društvene igre
04.08.2023.

Skate Summer – recenzija

Leto je...

Skejtbord je sjajna stvar i pečat na gotovo svačijem detinjstvu. Vetar u kosi, daska na kaldrmi, modrice na kolenima. Jedno, da kažemo, iskustvo kroz koje svako prođe kao klinac. Neko od toga napravi karijeru. Mi ostali igramo Tony Hawk’s Pro Skater ili Skate Summer.

• Tip: porodična igra
  • Vreme: 45-60 minuta
  • Broj Igrača: 2-5
  • Mehanizmi: sakupljanje setova, simultani odabir akcija, kretanje po tabli, igranje na sreću, bacanje kockica
  • Dizajner:  Randy Reiman
  • Izdavač: Pandasaurus Games
  • Izdato: 2022.

Nebitno da li ste nekada stali na dasku, doživeli skejt kulturu kroz video igre, ili samo nehotice pogledali X Games na televiziji, koncept ove društvene igre će vam biti jasan odmah. Vozite skejt po gradu, izvodite trikove i pokušavate da postanete najveća faca u ekipi.

Skate Summer ne pokušava da vam simulira neku od skejterskih video igara (iako je očigledno inspirisana njima), niti samu vožnju skejta. Ovo nije taj tip prekomplikovanih igara. Umesto toga, igra prenosi osećaj kako je biti kul skejter koji bez problema vezuje kikflip, blantslajd i ervok u jedan kombo i pritom zna šta znače svi ovi izrazi.

U pitanju je, zapravo, push your luck igra. Sve počinje biranjem poteza, predstavljenim kartama koje dobijate na početku svake runde. Kartu odigrate na svoj skejt, dobijete neke bonuse i balansirate kombo, pokušavajući da ne “jedete beton”. Naravno da kvaka postoji, a ona je u činjenici da vaš balans neprestano ide na sve strane, naročito što nakon svakog odigranog poteza jedan igrač rola kockice koje vam dalje utiču na stabilnost na dasci. Pritom, što je duži kombo, odnosno što više poteza nižete u sekvenci, više kockica će se rolati i dovoditi vas u šansu da ljosnete o nos.

Vi želite da, naravno, odigrate što više trikova i bezbedno završite taj kombo kako biste pokupili razne bonuse, između ostalog i unapređenja skejtera ili specijalne trikove. Taj osećaj čikanja sreće je veoma dobro rešen i igra brzo postaje jako uzbudljiva kada nekoga baš “krene” što kockica, što karte.

Razlog zašto želite što više karata da odigrate je u tome što one donose poprilično korisnih bonusa kasnije. Prvo i najbitnije, to su vam poeni, a kroz igru ćete moći da unapredite koliko poena će vam donositi svaka od osnovnih karata (plave, crvene i žute) koje odigrate po rundi. Nakon tog prvog bodovanja, karte vam odlaze u ruku i onda ih trošite da svoj skejter-mipl pomerate po tabli i grabite još stvari koje će vam ili olakšati dalje partiju ili osvojiti još bodova na kraju igre.

Tabla je interesantna, pre svega što je nestandardno šestougaona. Na svakom polju je jedna prepreka koja bojom odgovara vašim trikovima. Pogađate, morate potrošiti tačno tu kartu da biste prešli preko tog polja. Osim karata sakupljate i vatrene tokene koji služe kao valuta za unapređivanje skejtera, ali i sakupljanje stvari po tabli. Na poljima su rasuti tokeni sa kutijama, zvoncima i sprejevima, ujedno bonusi na kraju igre za igrača koji sakupi najviše svake stvari pojedinačno. Ukoliko dogurate do jednog od uglova, možete da pokupite jedno od S-K-A-T-E-R slova i permanentno olakšate sebi igru (više karata u ruci, pomeranje skale padanja, bolji bonusi, itd.). Tu su i rampe sa kojih možete, trošenjem specijalnog poteza, da skočite nazad na sredinu i odatle preko velike rampe se lansirate dalje po tabli. A da, imate i tokene za manual koji su džokeri, tako da je načina da vežete interesantne poteze i obiđete pola table u jednom potezu zaista mnogo.

Za mene, Skate Summer ima dva problema koji su direktno povezani. Prvi je taj što je kazna za padanje sa daske previše stroga. Ne samo da izgubite poslednji trik koji ste odigrali, već i polovinu tokena koji se koriste za unapređivanje skejtera, a pritom ne dobijate bonus besplatnog unapređivanja i, samim tim, momentalno kaskate za ostalima. Uz to, ne postoji nikakav sistem sustizanja drugih igrača kao što to, recimo, rade igre Cubitos i Quacks of Quedlinburg. Ovo lako može učiniti da se igrači koji nemaju sreće osećaju loše dok igraju i da mnogo pre kraja partije shvate da nemaju nikakve šanse da pobede. Stvarno se nadam da je u pripremi ekspanzija koja će ovo ispraviti, a do tada jedino rešenje je da uvedete neko kućno pravilo koje će olakšati igru.

Skate Summer je vizuelno jako upečatljiva igra i, sada već očekivano za Pandasaurus Games, ima kvalitetne komponente. Istina, treba poprilično vremena dok je postavite na sto jer u kutiji dolazi hrpa veoma sitnih tokena i lako je poremetiti ličnu tablu ako je samo pogledate popreko, ali je definitivno nešto što izgleda drugačije od svih ostalih porodičnih igara na tržištu. Iako nije bez mana, Skate Summer je veoma zabavna igra. Nismo, u stvari, nijednom imali “lošu” partiju. Samo je, eto, nekada prisutan osećaj kao da se igra previše bori protiv vas, čak i kada vežete pet trikova i specijalku. Ali i dalje ne umem da uradim kikflip.