Pucanje, trčanje, vožnja, simulacije... Ali, kažu da za naš mozak ništa nije tako dobro kao igre sa skrivenim objektima.
Igre sa skrivenim predmetima Hidden object games (HOGs) su sastavni deo sveta casual igara. Takve igre mame igrače svojom mešavinom vizuelnih zagonetki, ubedljivim narativima i zadovoljavajućim otkrićima.Istorija ovog omiljenog žanra seže dalje nego što mislite.
Pre računara smo se igrali i učili malo drugačije. Dosta pre nego što su računari postali uobičajeni alat za rad i zabavu, osnovna premisa igara sa skrivenim predmetima postojala je u književnosti za decu. One su sa svojim zamršeno detaljnim ilustracijama i izazovom lociranja glavnog lika oduševljavale podjednako decu i odrasle. Setimo se I Spy serijala koji je podstakao mlade čitaoce da vežbaju svoju vizuelnu percepciju pomoću rimovanih zagonetki i živopisnih slika prepunih predmeta. Ove knjige su postavile temelje igrama usavršavajući veštine zapažanja i fokusa koje će postati centralne za iskustvo igre sa skrivenim predmetima.
Prve igre
Kako su računari sticali popularnost počele su da se pojavljuju prve digitalne iteracije igara sa skrivenim predmetima. Naslovi poput Mother Goose: Hidden Pictures (1991) doneli su koncept klasičnog pronalaženja na ekranu. Programeri su počeli da obrađuju i prilagođavaju popularne dečje franšize i I Spy knjige su iznedrile uspešnu seriju video igara, uvodeći novu generaciju u zanimljive potrage za skrivenim predmetima. Iako su ove rane igre bile relativno jednostavne, one su bile uticajne u popularizaciji digitalnog formata skrivenih objekata.
Mystery Case Files
2005. godine je žanr skrivenih objekata zaista eksplodirao sa Mystery Case Files: Huntsville. Ovaj revolucionarni naslov prevazišao je jednostavne liste objekata, stvarajući zadivljujuću detektivsku misteriju oko scena skrivenih objekata. Igrači su imali zadatak da pronađu tragove za rešavanje zagonetnog slučaja, uranjanjem u ubedljivu priču. Ogroman uspeh igre je dokazao da postoji ogromna potreba za igrama sa skrivenim predmetima koje nude ubedljivu priču uz vizuelne izazove. Ovim je uspostavljen novi žanr.
Nakon uspeha Mystery Case Files: Huntsville nalet igara sa skrivenim predmetima je preplavio tržište. Programeri su eksperimentisali sa različitim temama, od istorijskih okruženja i fantastičnih svetova do kriminalističkih drama i horor priča. Žanr postaje raznolik a pojavljuje se podžanr HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure).
HOPA igre su ponudile dublje iskustvo igranja, uključujući složenije zagonetke, mini-igre i jači naglasak na progresiji zasnovanoj na priči.
Popularizacija mobilnih telefonai tableta menja svet ovih igara. Igre sa skrivenim predmetima našle su savršen dom na ovim platformama. Intuitivna priroda ekrana osetljivih na dodir, u kombinaciji sa ležernim žanrom, uz pick-up-and-play stil, učinio ih je neverovatno popularnim među mobilnim igračima. Ova pristupačnost je dodatno proširila publiku, privlačeći milione novih igrača koji vole opuštajuću igru i osećaj dostignuća.
Zbog čega su ove igre dobre?
Oštriji fokus i pažnja ka detaljima: Skeniranje tih scena u potrazi za vešto skrivenim objektima zahteva koncentraciju. Što više igrate, to ćete bolje biti u usavršavanju fokusa i odabiru čak i najsitnijih detalja. Ovaj poboljšani fokus se može preliti i na druge oblasti vašeg života, pomažući vam da ostanete na zadatku i izbegnete ometanja.
Poboljšana memorija: Sećate se onog antičkog medaljona koji ste pronašli pre tri nivoa? Igre sa skrivenim predmetima često zahtevaju od vas da zapamtite objekte koje ste prethodno naišli, što vam može pomoći da poboljšate kratkoročno pamćenje. I kako napredujete kroz igru, počećete da pravite mentalnu mapu različitih lokacija, dodatno jačajući svoje veštine pamćenja.
Vizuelna moć obrade: Te skrivene objekte nije uvek lako uočiti. Mogu biti kamuflirane, uklopljene u pozadinu ili jednostavno male. Ovo stalno vizuelno pretraživanje može pomoći da poboljšate sposobnost vašeg mozga da obrađuje vizuelne informacije, čineći ga boljim u prepoznavanju obrazaca i brzom identifikovanju objekata.
Oslobodjenje od stresa: Suočimo se s tim, postoji nešto čudno zadovoljavajuće o pronalaženju tog poslednjeg skrivenog predmeta. Postignuće može pokrenuti oslobađanje hemikalija za dobro osećanje u vašem mozgu, ostavljajući vas da se osećate opušteno i bez stresa. Dakle, sledeći put kada se budete osećali iscrpljeno, probajte igru sa skrivenim predmetima.
Učenje novih reči: Mnoge igre sa skrivenim predmetima imaju teme ili priče koje uključuju različite kulture, istorijske periode ili čak izmišljene svetove. Dok igrate, često ćete naići na objekte sa imenima koja vam možda nisu poznata. Ovo može biti zabavan i privlačan način da proširite svoj rečnik.
Poboljšajte veštine rešavanja problema: Neke igre sa skrivenim predmetima sadrže zagonetke i zagonetke koje zahtevaju da razmišljate van okvira. Ovo može da vam pomogne da izoštrite svoje veštine rešavanja problema i učinite da budete bolji u pristupu izazovima na nove i kreativne načine.
Veza sa prijateljima i porodicom: Mnoge igre sa skrivenim predmetima su dostupne na mreži ili kao mobilne aplikacije, što ih čini savršenim za zabavnu aktivnost sa prijateljima ili porodicom. Možete raditi zajedno da biste pronašli skrivene predmete, takmičili se za najveći rezultat ili jednostavno uživali u zajedničkom iskustvu.
A Vi? Igrate li HOG?